کرمان؛

افزايش ضريب مكانيزاسيون کرمان در کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سيرجان از افزايش ضريب مكانيزاسيون بخش های مختلف کشاورزی این استان از 1.2به 1.8دهم طی برنامه ششم توسعه کشوری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مسعودی گفت: جلسه شورای مکانیزاسیون استان با هدف بررسی راهکارهای مناسب جهت ارتقاء ضریب مکانیزاسیون در بخش های مختلف کشاورزی، بررسی مسایل و مشکلات خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون و روشهای تسهیل پرداخت خط اعتباری مذکور و وضعیت جذب آن با حضورجمعی از مدیران و کارشناسان در محل مدیریت جهاد کشاورزی سیرجان برگزار شد.

وی افزود: ارتقاءضریب مکانیزاسیون که در راستای بهره وری هرچه بیشتر از باغ ها، مزارع و بخش دام وطیور انجام می گیرد از اهداف این مدیریت بوده و از ابتدای سال جاری تاکنون 238 مورد تراکتور و ادوات جمعاً به مبلغ 78939 میلیون ریال از محل اعتبار توسعه مکانیزاسیون طی 11 لیست به بانک کشاورزی معرفی شده است.

مسعودی خاطرنشان کرد: از این لحاظ رتبه نخست را درمقایسه با سایر شهرستان ها دارد كه تاکنون 24مورد تراکتور و 18 مورد ادوات جمعاً به مبلغ 15572 میلیون ریال موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

رئیس اداره فن آوریهای مکانیزه سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان نیز به جذب خط اعتباری اشاره کرد و گفت: استان کرمان با میزان جذب هفتاد و پنج درصد رتبه دوم کشوری را داراست و از میزان کل اعتبار تخصیص داده شده جهت خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون به شهرستانهای شمال استان کرمان که مبلغ 338 ميليارد ريال می باشد، حدود 25 میلیارد تومان آن تاکنون جذب شده است.

لحسایی افزود: در برنامه ششم توسعه کشوری در نظر است ضریب مکانیزاسیون استان از 1.2 به 1.8 برسد و با واگذاری هر دستگاه تراکتور 1.2 شغل ایجاد شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: ضریب ، مکانیزاسیون ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.