کرمان؛

برگزاری سمینار محصولات کشاورزی ارگانیک

سمینار کشاورزی ارگانیک و سلامت جامعه به منظور بررسی نقش محصولات کشاورزی در سلامت محیط زیست و انسان ها در محل دانشگاه باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ دکترتوسلیان، عضو هیئت علمی بخش مهندسی باغبانی دانشگاه باهنر کرمان در حاشیه ی این سمینار به اهمیت محصولات کشاورزی ارگانیک اشاره کرد و گفت: محصولات کشاورزی ارگانیک محصولاتی هستند که در آنها از کودهای شیمیایی زودرهاشونده استفاده نمی شود و برای سلامتی محیط زیست و انسان ها مفیدند.

وی افزود: در این نوع کشاورزی از موادی استفاده می شود که علاوه بر سازگاری با محیط زیست سبب می شود که آب های زیرزمینی آلوده نشوند.

دکترتوسلیان به نقش محصولات ارگانیک بر سلامت افراد جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: موادی که در این نوع کشاورزی استفاده می شود سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین c است.

عضو هیئت علمی بخش مهندسی باغبانی دانشگاه باهنر کرمان با اشاره به اینکه کم تر از 10 درصد از محصولات کشاورزی استان کرمان ارگانیک است، تصریح کرد: تولید محصولات ارگانیک نیاز به دانش و تحقیق دارد که متاسفانه در کشور ما وجود ندارد.

وی از مردم خواست: محصولات ارگانیک را وارد برنامه غذایی و سبد غذایی خود کنند.

دکتر نظری به عنوان کارآفرین نمونه استان در بخش تولیدات کشاورزی ارگانیک نیز با اشاره به اینکه حوزه کشاورزی سالانه تعداد زیادی فارغ التحصیل دارد، گفت : باید این افراد پس از پایان دوره ی تحصیل، تمام نیروی خود را برای استفاده از ظرفیت های کشاورزی استان به کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه کرمان استانی چهارفصل است، افزود: فارغ التحصیلان باید از پتانسیل های این استان استفاده کنند تا علاوه بر ثروت آفرینی در اشتغالزایی نیز موثر باشند.

دکتر نظری خاطرنشان کرد: تولید اولین کارخانه تولید کودهای ارگانیک، راه اندازی مجتمع گلخانه ای، راه اندازی باشگاه ارگانیک برای آگاه سازی کشاورزان نسبت به عوارض کودهای شیمیایی و راه اندازی شرکتی برای استفاده از متخصصان و فارغ التحصیلان به عنوان سرپرست و ناظر در حوزه ی کشاورزی از جمله اقداماتی است که انجام داده و سبب شده به عنوان کارآفرین نمونه امسال شناخته شود.

انتهای پیام/ب


برچسب ها: محصولات ، کشاورزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.