گروه‌های نمایشی شهرستان‌ها، چشم به راه حمایت و بودجه

کارگردان نمایش «غریبه‌ای از دریا» از انتظارات هنرمندان شهرستان‌های ایران گفت.

رضا پورتراب‌زاده کارگردان منتخب بخش استانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «غریبه‌ای از دریا» گفت: این اثر نمایشی بر اساس اقتباسی از «بانوی دریایی» نوشته سوزان سانتاگ، روایتگر داستان زندگی زنی است که تصور می‌کند، پری دریایی شده و همراه با همسرش مراحل درمان را می‌گذراند. این نمایش با رویکرد تئاتر درمانی پیش می‌رود و مفاهیم و مسائل روانشناختی را در دل خود جای داده است.

وی درباره شیوه اجرایی این نمایش بیان کرد: این اثر نمایشی در سبک سورئال بوده و شیوه کارگردانی آن به صورتی است که صحنه‌ها در عین اتصال به هم نورشان قطع نمی‌شود و صحنه‌ها پشت سر هم به صورت انتزاعی به نمایش گذاشته می‌شود.

پورتراب‌زاده ادامه داد: در راستای سبک نمایش، صحنه نیز به صورت سورئال طراحی شده است و طراحی مینی‌مالی از دریایی بزرگ به مخاطبان ارائه می‌شود.

وی درخصوص عملکرد جشنواره تئاتر فجر تصریح کرد: ما در شهر مشهد اثر خود را اجرا می‌کنیم و دوستان حاضر در در این شهر بسیار ما را یاری کردند؛ اما مسئله‌ای که باعث نگرانی و دلخوری ما شده، نبود کمک هزینه لازم برای اجرای این اثر است؛ چرا که با مبلغی که در اختیار ما قرار دادند ما نمی‌توانیم هیچ دستمزدی به بازیگران بدهیم و تنها از پس مخارج ساخت دکور برآمدیم. امیدواریم در اختصاص بودجه به گروه‌ها تبعیضی وجود نداشته باشد و از هنرمندان ساکن شهرستان‌های ایران نیز حمایت کنند.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.