تئاتر فجر 34:

سفری خیالی به زندگی «نادر شاه»/ وقت اسکان در جشنواره برای شهرستانی‌ها کم است

کارگردان نمایش «تاریکی» از داستان نمایش خود و نقاط ضعف جشنواره گفت.

عبدالله برجسته کارگردان نمایش «تاریکی» منتخب سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر بین‌المللی بخش تازه‌های تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: داستان نمایش یک سفر خیالی به زندگی نادر شاه افشار است که وی با همه کشورگشایی‌هایش چشم فرزندش را کور می‌کند. در واقع یک جورایی نادرشاه در این نمایش روانکاوی می‌شود.

وی در رابطه با انتخاب این نمایشنامه بیان کرد: چند سالی است که گروه ما به اقتباس روی آورده. از طرفی چون مشهدی هستیم، دوست داشتم کاری از نادرشاه روی صحنه ببرم. همچنین دراماتیک بودن آن برای انتخاب مزید بر علت شد.

برجسته درباره فضاسازی نمایش اظهار داشت: نمایش یک اثر رئالیسم جادویی محسوب می‌شود که با توجه به به فضاسازی موجود و همچنین تلفیق با آداب و رسوم محله‌‌ای آن حس را به مخاطب می‌رساند که در فضاسازی نقش بسزایی دارد.

کارگردان نمایش «تاریکی» در خصوص وفادار بودن به زندگی نادرشاه اذعان کرد: با توجه به اینکه یک سفر خیالی به تصویر کشیده می‌شود، به زندگی نادرشاه آن طور که می‌بایست وفادار نبوده‌ایم و فقط بیشتر بخش کور شدن پسرش بدست پدر تطابق با زندگی نادرشاه دارد.

وی با اشاره به اینکه هر سال فراخوان‌ها طبق سلایق دبیران تغییر می‌کند، گفت: با توجه به تغییر هر ساله دبیران که دیدگاه‌ها دچار تغییراتی می‌شود، هنوز نتوانستیم به یک تفکر ثابت برسیم.

برجسته افزود: همچنین مشکلات مالی سال به سال به آن افزوده می‌شود؛ اما امیدوارم امسال نگاه جدی‌تری به این مسئله شود تا این معضل برطرف شود. البته با وجود دبیر جشنواره امسال می‌توان امید بیشتری داشت تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی با بیان ایکه اگر کسانی که از شهرستان می‌آیند، بتوانند در طول جشنواره بمانند و کارها را ببینند نتیجه بهتری خواهند گرفت، عنوان کرد: متاسفانه گروه‌ها یک روز قبل از اجرا و روز بعد از اجرا به شهر خود بازمی‌گردند که این عمل باعث می‌شود، نمایش‌های دیگر را نتوانیم ببینیم و از آنها محروم بمانیم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار