«بوقلمون» راوی مرشد خود شد

نمایش «بوقلمون» با بازی متفاوت ازنقش مرشد روی صحنه می رود که این امربا دو ماه تمرین مداوم و سخت صورت گرفته است.

سیروس همتی  بازیگر نمایش «بوقلمون» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص این اثر گفت: متاسفم  برای سیستمی که نمایشی انصراف داد تا اثر «بوقلمون» برگزیده مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر جایگزین آن شود، اثری که سال گذشته برگزیده شد و بنده‌ام موفق به دریافت جایزه بازیگری شدم. اگرچه این نمایش روی صحنه رفت  اما به زعم  من باید برای نمایش های برگزیده ویترین تئاتر کشور تئاتر فجر جایگاه خاصی قائل شوند.

وی افزود: نمایش در این سه هفته اجرا شده با سالنی پر روی صحنه رفت،حتی لازم به ذکر است که بلیط ها پیش فروش هم شده اند. با این تفاسیر مسئله‌‍ای که برایم حائز اهمیت است ایفای نقش خودم بوده که بنظرم یکی از بهترین نقش هایی‌ است که تا بحال بازی کرده‌ام.

کارگردان نمایش «صبح ب‌ خیر» در رابطه با ایفای نقش خود بیان کرد: نقش یک مرشد را ایفا میکنم که بیشتر از نقالی ایرانی ،زورخانه ها ،پرده خوانی ها و قهوه خانه‌ها نشات گرفته است. با نگاهی به تاریخ مرشدهای معتبر کشور، تحقیق میدانی  و مسائلی از این قبیل همچنین تمرین مداوم و زیاد باعث شد بنده به نقش مرشدی برسم که متفاوت از همه مرشد هایی است که تا به حال دیده ایم ،مرشدی که از نگاه خود شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مدتی را در قهوه خانه‌ها رفتارشان را زیر نظر گرفته ام اذعان کرد: زمانی را در قهوه خانه ها طرز بیان کلمات ،حرکات و رفتارشان را زیر نظر داشته ام تا بتوانم در نقش خود بگنجانم که این تمرین ها دو ماه به طول انجامید تا آن شخصیتی را که می خواستم به مرشد نمایش «بوقلمون» شکل دهم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار