تبریز؛

تشکیل آزمایشگاه هایتک در آذربایجان‌شرقی

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی از تشکیل آزمایشگاه هایتک در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جهانگیری در نشست تخصصی نحوه تشکیل آزمایشگاه هایتک استان، گفت: طی ماه های گذشته مراحل مطالعاتی و تحقیقاتی تشکیل آزمایشگاه هایتک در استان آغاز شده است و در این راستا همکاری بخش خصوصی و دانشگاه ها ضروری است.

وی  تشکیل آزمایشگاه  هایتک  در استان را  تلاش بنیادی در راستای فعالیت های فناورانه دانست و اظهار کرد: با توجه به نیاز منطقه به وجود آزمایشگاه هایتک این خلا در استان به شدت احساس می شود.

جهانگیری ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه ها و بخش خصوصی مجبور هستند که آزمایش های تخصصی  مورد نیاز خود را در آزمایشگاه های خارج از استان و حتی خارج از کشور انجام دهند که تشکیل این آزمایشگاه این مشکل را رفع می‌کند.

وی، ایجاد این آزمایشگاه با همکاری بخش خصوصی را نماد عینی کار کارآفرینانه دانست و افزود: این آزمایشگاه ها در دنیا مراحل آزمایشی خود را سپری کرده و جواب مثبت داده است از این رو اگر در کشور ما قرار است این آزمایشگاه تشکیل شود، این برازنده تبریز خواهد بود.

جهانگیری وظیفه دولت را حرکت در مسیر توسعه دانست و گفت: اقتصاد واقعی تنها با توجه به بخش خصوصی محقق می شود و حرکت در این راستان یک انتخاب نیست بلکه ضرورتی انکار ناپذیر است.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، ادامه داد: دولت دخالت مستقیم در سرمایه گذاری های بخش خصوصی ندارد اما دخالت دولت دخالت مثبت است و ما تلاش می کنیم تا با ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز مسیر حرکت را برای شرکت ها فناور و بخش خصوصی هموار کنیم.

جهانگیری، با اشاره به نحوه فعالیت این آزمایشگاه  گفت: طبق بررسی های انجام گرفته مقرر شده است تا هسته تخصصی هایتک برای این آزمایشگاه مشخص و در عین حال آزمایش های عمومی نیز در کنار محور اصلی انجام شود.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.