تبریز؛

شهرستان سراب از نظر امنیتی امن ترین شهر استان است

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاشهای نیروهای نظامی و امنیتی سراب گفت: این شهرستان از نظر امنیتی امن ترین منطقه در این استان است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جبار زاده در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی،توسعه وستادراهبری ومدیریت اقتصادمقاومتی استان وکمیته برنامه ریزی وتوسعه شهرستان سراب بر تسهیل، تملیک و آزادسازی پروژه بزرگراه سراب بستان آباد تاکید کرد .

وی با بیان اینکه این طرح در مجموع بیش از 65 درصد پیشرفت دارد افزود : تمامی مدیران باید نهایت اهتمام خود را به کار بندند تا قطعه دوم ومسیر سراب - نیر این بزرگراه هر چه سریعتر به نتیجه برسد .

وی ،استفاده از پتانسیل های گردشگری شهرستان را یکی از الزامات توسعه گردشگری دانست و افزود: باید از تمامی ظرفیت های موجود در بخش گردشگری با رعایت اصول زیست محیطی استفاده شود و در این راستا نباید در قید و بند تبصره و ماده باشیم بلکه باید به دنبال راه حل هایی عملی باشیم که البته به محیط زیست آسیب نرساند.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص عملی شدن خرید تضمینی سیب زمینی در سراب ادامه داد: در این شهرستان نیز همانند شهرهای دیگر خرید تضمینی سیب زمینی باید اجرایی و عملی شود.

وی با تاکید بر اینکه غذای سالم حق مردم است تصریح کرد: کشاورزان موظفند محصولی تولید کنند که هم نیاز داخلی و هم نیاز خارجی را برآورده کرده و استانداردها را رعایت نمایند

دکتر جبارزاده با اشاره به مشکلات کارخانه سراب بافت افزود: استفاده از کالاهای بومی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و وظیفه نهادها و ارگان های مختلف حمایت از این نوع صنایع است و همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

در ادامه نماینده مردم سراب گفت: اقتصاد منطقه بر پایه دامداری و کشاورزی است ولی متاسفانه کشاورزان و دامداران سراب در فروش محصولات خود مخصوصا سیب زمینی و شیر دچار مشکلات عدیدههستند.

مهناز بهمنی با اشاره به خرید تضمینی سیب زمینی افزود: به دلیل نبود امکانات زیرساختی قیمت تمام شده برای کشاورز 750 تومان است ولی از کشاورزان سیب زمینی را 350 تومن مطالبه می کنند.

وی با بیان اینکه اعلام این برخی از مناطق گردشگری سراب به عنوان منطقه حفاظت شده موجب عدم سرمایه گذاری است افزود: وجودآیین نامه های دست وپاگیر باعث شده سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرستان حضور پیدا نکنند.

نماینده سراب ،وجود مشکل در بخش آموزش و پرورش در تامین مدرسه برای منطقه لاله قبا، پایین آمدن آب سفره های زمینی در روستاها، یخ زدگی لوله های آب در روستاها، نبود پزشک متخصص و سونوگرافیست برای بانوان را از دیگر مشکلات موجود در شهرستان سراب عنوان کرد.

فرماندار سراب نیز، با ارائه گزارشی جامع ازعملکرد دستگاه های اجرایی شهرستان سراب گفت : مجموع اراضی زیر کشت شهرستان 112 هزار هکتار بوده که از این میزان اراضی زیر کشت50 هزار هکتار آبی 62 هزار هکتار دیمی است .

داود گرشاسبی افزود : این شهرستان از نظر جمعیت دامی در استان اول بوده و در تولید شیر ، گوشت قرمز ، گندم آبی ، ماهی و تعداد کلنی زنبور عسل رتبه اول استانی را داراست .

وی با اشاره به جمعیت بالای بیکاران در سراب ،خواستار اشتغال زایی برای جوانان شد.

امام جمعه سراب نیز بااشاره به نزدیک شدن به راهپیمایی 22 بهمن وایام انتخابات خواستار شرکت حداکثری مردم و مسئولین در این دو عرصه سیاسی شد .

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اکرمی با اشاره به پیشرفت 50 درصدی احداث مصلای سراب، خواستار مساعدت مسئولین در به اتمام رساندن این پروژه شد.

نصب علایم راهنمایی و رانندگی و گارد ریل و بهره برداری از 8 کیلومتر دوم قطعه اول بزرگراه سراب – بستان آباد تسریع در عملیات احداث باند دوم سراب – نیر ، انجام مناقصه و آغاز عملیات اجرایی طرح تولید آلومینا از نفلین سینت واحداث مدرسه در منطقه حاشیه نشین گیلک آباد از مهمترین از مصوبات این جلسه بود .

استاندار آذربايجانشرقي در ادامه از عمليات اجرايي پروژه هاي احداث بزرگراه سراب – بستان آباد – بيمارستان 160 تختخوابي و مدرسه 12 كلاسه شهيدجدايي بازديد كرد .
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
استان اذربایجانشرقی امن ترین استان ایران و سراب امن ترین شهر اذربایجانشرقی هست