سرمربی جدید تیم ملی باید ذهنیت بازیکنان را تغییر دهد

عطایی: کاله در برخی مسابقاتش متزلزل بود / به اهداف خود نزدیک هستیم

سرمربی تیم والیبال کاله مازندران درباره عملکرد تیمش گفت: متاسفانه در برخی مسابقات این فصل لیگ کمی متزلزل ظاهر شدیم.

بهروز عطایی در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تیم والیبال کاله مازندران پس از سپری شدن شانزده هفته از رقابت‌های لیگ برتر والیبال، اظهار داشت: تیم کاله سابقه قهرمانی در مسابقات لیگ برتر والیبال و قهرمانی در آسیا را در کارنامه دارد و به همین دلیل توقعات زیادی از این تیم می‌رود. با این وجود در حال حاضر  وضعیت خیلی خوبی در تیم حکمفرما نیست. 

وی ادامه داد: با توجه به غیبت یک فصلی تیم کاله در مسابقات لیگ برتر والیبال، پس از بازگشت این تیم به لیگ برتر، سیاست‌های باشگاه حضور تیم در میانه‌های جدول بود. شاید همین موضوع سبب شد که در جریان برخی مسابقات کمی متزلزل بودیم. 

سرمربی تیم والیبال کاله اضافه کرد: خیلی با رسیدن اهدافی که از پیش داشتیم فاصله نداریم با این حال اما فکر می کنم تمرکز بازیکنان رفتن به بالای جدول است، هرچند کار سختی است اما قطعا با همت و تمرکز بیشتر بازیکنان می‌توان به جایگاه‌های بهتری در جدول هم دست پیدا کرد.

عطایی با بیان این مطلب که تلاش خواهیم کرد برای راحتی کار در مرحله پلی‌آف به رده‌های بهتری صعود کنیم، ‌افزود: امیدوارم در ادامه مسابقات بتوانیم به چند پیروزیخوب دست پیدا کرده و به عنوان تیم‌های بالای جدول راهی پلی‌آف شویم. اتفاقی که منجر خواهد شد در مرحله پلی‌آف قرعه راحت‌تری داشته باشیم. 

سرمربی کاله در پاسخ به این سوال که چه ویژگی‌هایی منجر به قهرمانی یک تیم‌ می‌شود،‌گفت: قطعا عوامل متعددی در این که یک تیم بتواند به قهرمانی مسابقات لیگ دست پیدا کند، دخیل هستند. در بین این عوامل مدیریت درست و سازمان‌دهی تیم حرف اول را می‌زند. سپس کادر فنی با تجربه برای کنترل بازیکنان و گوشزد کردن مسائل فنی هم حائز اهمیت است. ابزار لازم هم برای موفقیت لازم است که در ورزش این ابزار بازیکنان یک تیم هستند. در والیبال ایران موضوعی باب شد که هر تیمی که قهرمان می‌شود، این برچسب زده می‌شود که فلان تیم باید قهرمان می‌شد، یا اگر یک تیم در یک مسابقه با شکست مواجه می‌شود، در توجیه شکست عنوان می‌کند که این تیم از ما بیشتر هزینه کرده است!

عطایی خاطر نشان کرد: این موضوع به نظر من منطقی نیست. به اعتقاد من همیشه تیم‌هایی که قهرمان می‌شوند، پرقدرت هستند، اما خیلی از تیم‌های قدرتمند هم هستند که نمی‌توانند قهرمان شوند. برای مثال در سال‌های گذشته تیم‌های خوبی داشتیم که قهرمان نشدند. برای مثال تیم میزان،  پیکان و ارومیه به تعداد مساوی ملی‌پوش داشتند، یا سال‌های قبل‌تر هم باز پیکان، کاله و متین شرایط اینچنینی داشتند. در تمام دنیا هم این مرسوم است که سه الی پنج تیم در هر لیگ بازیکنان بهتری دارند و هزینه بیشتری کرده و رقابت اصلی بین آن‌ها برقرار می‌شود.

عطایی درباره حضور لوزانو روی نیمکت تیم ملی والیبال ،ضمن تبریک به فدراسیون والیبال برای این انتخاب گفت: از ابتدا در زمره منتقدان کواچ قرار داشتم و حتی در زمان پیروزی‌های تیم ملی هم بر این حرف و باورم تاکید داشتم. به اعتقاد من کواچ در حدی نبود که بتواند تیم ملی ایران را به اهدافی که دارد برساند. 

وی افزود: کسانی که در کنار کواچ بودند توان کافی نداشتند. شاید بهتر بود که اختیار عمل کامل به کواچ داده نمی‌شود. بهتر بود کمیته‌ای از سوی فدراسیون تشکیل می‌شد و عملکرد دستیاران این مربی صربستانی را رصد می‌کردند. کواچ کسانی را به عنوان دستیار خودش انتخاب کرد و به ایران تحمیل کرد که مشخص بود توانایی کمک به والیبال ایران را نداشتند.

عطایی تصریح کرد: لوزانو به همراه سیچلو گزینه بسیار خوبی برای تیم ملی  هستند. تجربه بالای لوزانو در کنار شناخت کافی سیچلو از ابزار در دسترس والیبال ایران، می‌تواند بهترین شرایط موجود را برای تیم ملی ایران رقم بزند. ما مسابقات مهمی مانند انتخابی المپیک را پیش رو داریم. 

سرمربی تیم کاله با بیان این مطلب که روزهای خوبی برای والیبال ایران پیش‌بینی می‌کند، افزود: مهم ترین وظیفه‌ای که به گردن کادر جدید تیم ملی والیبال ایران خواهد بود، این است که ذهنیت بازیکنان را تغییر دهند. باید شرایطی ایجاد شود که بازیکنان تیم ملی بار دیگر به این خود باوری برسند که می‌توانند مقابل بهترین ‌تیم‌های جهان به پیروزی برسند.

عطایی خاطرنشان کرد: تمام تیم‌هایی که حریف ما در مسابقات انتخابی المپیک محسوب می‌شوند، سابقه حضور در المپیک را دارند و این موضوع سبب خواهد شد آن‌ها با تدارک دقیق‌تری راهی مسابقات انتخابی شوند زیرا تجربه بهتری نسبت به ایران دارند. با این حال و با توجه به شرایط کسب سهمیه المپیک که برای تیمی مانند ایران در نظر گرفته شده است به اعتقاد من بخت خوبی برای رفتن به المپیک داریم اما باید تلاش کنیم که هیچ فرصتی را از دست نداده و اشتباهات غیرقابل جبران مرتکب نشویم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار