هفته هفدهم لیگ برتر والیبال

کار سخت شاگردان کارخانه برای تصاحب صدرنشینی

رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران، در حالی هفته هفدهم خود را شت سر خواهد گذاشت که تیم بانک سرمایه برای تصاحب صدر جدول کار سختی مقابل متین صالحین ورامین خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفدهمین هفته از رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور، گرامیداشت 200 شهید والیبالیست، عصر فردا با برگزاری پنج دیدار در شهرهای تهران، تبریز، گنبد و زاهدن پیگیری خواهد شد.  

**بانک سرمایه – متین ورامین ؛ کار سخت کهکشانی‌ها برای صدرنشینی

حساس‌ترین دیدار این هفته از رقابت‌ها را دو تیم بانک سرمایه و متین صالحین ورامین برگزار خواهند کرد. دیداری که برای شاگردان مصطفی کارخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. سرمایه‌ای‌ها به خوبی می‌دانند در صورت پیروزی مقابل حریف خود در این دیدار خانگی می‌‌توانند بار دیگر صدر جدول مسابقات را از آن خود کنند. موضوع دیگری که سبب افزایش حساسیت این دیدار می‌شود، نتیجه‌ای است که در دیدار رفت دو تیم رقم خورد. متین در دور رفت مسابقات لیگ برتر والیبال موفق شده بود بانک سرمایه را با حساب 3 بر صفر شکست دهد.

حالا شاگردان کارخانه تلاش خواهند کرد با پیروزی در این دیدار ضمن رسیدن به صدر جدول، شکست نیم فصل نخست مقابل این تیم را هم جبران کنند. این مسابقه در حالی از ساعت 15 و در خانه والیبال تهران آغاز خواهد شد که محرومان تیم بانک سرمایه پس از طی کردن جلسات محرومیت خود در این مسابقه تیمشان را همراهی خواهند کرد. دیدار دو تیم بانک سرمایه و متین صالحین ورامین را محمد شاهمیری قضاوت خواهد کرد.

** پیکان – سایپا ؛ جدال خودروسازان در تهران

در دیگر دیدار این هفته که باز هم خانه والیبال پذیرای آن خواهد بود، تیم‌های پیکان و سایپا تهران جدال خودروسازان را برگزار خواهند کرد. سایپا هفته گذشته در مشهد موفق به شکست تیم ثامن‌الحجج خراسان شد و حالا با روحیه‌ای مضاعف از کسب آن پیروزی به مصاف پیکانی خواهند رفت، که هفته شانزدهم را با یک پیروزی شیرین مقابل کاله سپری کرد. یکانی ها که با 37 امتیاز از 13 برد در جایگاه سوم جدول قرار دارند هر نتیجه ای کسب کنند جایگاه سومی آنان تغییر نخواهد کرد. اما سایپا که در رتبه هفتم است می‌تواند با شکست پیکان یک پله صعود را تجربه کند. شهرآورد رفت دو تیم سه بر دو به سود پیکان به پایان رسید. دیدار دو تیم پیکان تهران و سایپا از ساعت 17 آغاز خواهد شد و حمید راهجردیان این دیدار را قضاوت می‌کند.

**شهرداری تبریز – کاله ؛ نبردی برای بهبود جایگاه

تیم شهرداری تبریز در حالی در چارچوب هفته هفدهم پذیرای کاله مازندران خواهد بود، که در هفته شانزدهم در دیداری پنج سته مقابل آرمان ورزشی اردکان تن به شکست داد و با یک رده سقوط در جدول رده‌بندی مسابقات روبه‌رو شد. شاگردان عادل بناکار این هفته در سالن شهید اقدمی شهر تبریز پذیرای کاله خواهند بود. کاله هم هفته شانزدهم در تهران مقابل پیکان شکست خورد و در اندیشه پیروزی مقابل میزبان خود و بهبود جایگاه خود در جدول رده بندی خواهد بود. دیدار دو تیم شهرداری تبریز و کاله آمل از آن جهت دیدنی خواهد بود که هر دو تیم توانی مشابه دارند و برای پیروزی در این دیدار از انگیزه بسیاری برخوردار هستند.

شاگردان بهروز عطایی در تیم کاله مازندران در حال حاضر 23 امتیازی و در رده هشتم قرار دارند در حالی که شاگردان عادل بناکار تا پایان هفته شانزدهم 27 امتیاز برای خود اندوخته و در رده پنجم قرار گرفته‌اند. تبریزی‌ها در صورت پیروزی در این دیدار و عدم نتیجه گیری متین مقابل بانک سرمایه این شانس را دارد که به جای متین در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار بگیرد. داور دیدار دو تیم شهرداری تبریز و کاله مازندران مسعود یزدان پناه خواهد بود.


** گوهر کویر زاهدان – ثامن خراسان ؛ کار آسان شاگردان قوچان نژاد 

شاگردان جبار قوچان نژاد در تیم ثامن الحجج خراسان پس از متحمل شدن یک شکست خانگی مقابل سایپا در هفته شانزدهم، هفته هفدهم کار آسانی مقابل تیم قعر نشین گوهر کویر زاهدان خواهد داشت. زاهدانی‌های که تا کنون موفق به کسب حتی یک پیروزی هم نشده‌اند ، در هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال در سالن استانداری شهر زاهدان، پذیرای تیم ثامن‌الحجج خراسان خواهند بود. گوهر کویر زاهدان که با بازیکنان بومی خود به مصاف حریفان می رود، اگر این هفته مغلوب شود دیگر امیدش برای صعود به پلی آف کاملا از بین می رود و شاید این موضوع کمی در انگیزه بازیکنان این تیم در این هفته تغییر ایجاد کند.

 ثامن نیز در حال حاضر با 25 امتیاز از 8 برد در رتبه ششم است. جایگاهی که این تیم دارد شکننده است و باید با پیروزی های بیشتر تثبیت شود. ثامنی ها نیز در صورت شکست گوهر امکان صعود یک پله ای خواهند داشت. دیدار رفت دو تیم نیز سه بر صفر به سود ثامن در سالن مهران پیگیری شد. قضاوت دیدار دو تیم ثامن‌الحجج خراسان و گوهر کویر زاهدان را علی اصغر حاج کاظمی بر عهده خواهد داشت.

** جواهری گنبد – آرمان اردکان؛ جنگ برای بقا در جمع پلی‌آفی‌ها

پنجمین دیدار هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال را هم دو تیم بازرگانی جواهری گنبد و آرمان ورزشی اردکان در سالن المپیک شهر گنبد برگزار خواهند کرد. نمایندگان گنبد و اردکان به ترتیب با 18 و 16 امتیاز از هفت و شش برد در جایگاه های نهم و دهم جدول قرار دارند. دو تیم در این دیدار برای سه امتیاز با یکدیگر خواهند جنگید تا برای قرار گرفتن در جمع هشت تیم برتر و صعود به مرحله پلی آف داشته های خود را بیافزایند. دیدار رفت دو تیم را تیم آرمان اردکان در خانه با حساب 3 بر یک به سود خود به پایان رسانده بود. نبرد دو تیم جواهری گنبد و آرمان ورزشی اردکان را بهروز جعفری برگزار خواهد کرد. 

هفته هفدهم رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور در حالی فردا به پایان خواهد رسید که یکی از دیدارهای این هفته روز 19 دی ماه بین دو تیم شهرداری ارومیه و آلومینیوم المهدی برگزار شده بود. دیداری که با حساب سه بر یک به سود تیم شهرداری ارومیه پیگیری شده بود. 

**برنامه کامل هفته هفدهم لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

تهران، ساعت 15: خانه والیبال
بانک سرمایه – متین صالحین ورامین 

تهران، ساعت 17: خانه والیبال
سایپا تهران – پیکان تهران 

تبریز، ساعت 17: سالن شهید اقدمی 
شهرداری تبریز – کاله مازندران 

زاهدان، ساعت 17: سالن استانداری 
گوهر کویر زاهدان – ثامن الحجج خراسان 

گنبد، ساعت 17: سالن المپیک
بازرگانی جواهری گنبد – آرمان ورزشی اردکان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار