قزوین؛

لزوم راه اندازه ی بیمارستان32 تختخوابی شهرستان ابیک

بخش بستری بیمارستان شهدای ابیک هنوز راه اندازی نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛در های بیمارستان دولتی 32 تختخوابی شهدای آبیک با گذشت دو سال از افتتاح رسمی مسئولان به دلیل مشکلات متعدد از جمله نداشتن مجوز جذب نیروی انسانی از سوی معاونت نهاد ریاست جمهوری و عدم تجهیز کامل بیمارستان همچنان به روی مردم بسته است.

این بیمارستان در سه طبقه و در زميني به وسعت هشت هزار و 195 متر مربع و زير بناي سه هزار و 17 متر مربع طراحی شده است و در لیست پروژه هاي مهر ماندگار قرار گرفت.

شهرستان آبیک استان قزوین با داشتن حدود یکصد هزار نفر جمعیت در حوزه بهداشت و درمان با کمبودهایی مواجه است و همین موضوع سبب شد در اوایل سال 1388 پس از پیگیری های متعدد مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ احداث بیمارستان دولتی و 32 تختخوابی آبیک با اهدای زمین از طرف شهرداری و شورای شهر وقت به زمین زده شود.

با  قرار گرفتن بیمارستان شهدای آبیک در لیست پروژه های مهر ماندگار، تکمیل و افتتاح آن نیز اولویت های مسئولان وقت استان قزوین شد و مقرر شد بخش هاي اورژانس، بستري مردان و زنان، اتاق عمل، زنان و زايمان، مراقبت هاي ويژه CCU وICU ، امكانات پاراكلينيكي، آزمايشگاه، راديولوژي و درمانگاه هاي تخصصي نیز در آن راه اندازي شود.

با گذشت دو سال  از زمان افتتاح بیمارستان شهدای آبیک همچنان این مرکز درمانی راه اندازی نشده است و مسئولان مشکلات متعدد از جمله نداشتن مجوز جذب نیروی انسانی از سوی معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری و عدم تجهیز کامل بیمارستان را علت اصلی این تأخیر عنوان می کنند


 ارداقیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در مورد راه اندازی بخش بستری بیمارستان شهدا گفت : ما به دستندرکاران پیشنهاد دادیم که  تکمیل و تجهیز اولیه بخش بستری این بیمارستان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی باشد و تامین نیروی انسانی و اداره بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شودو علوم پزشکی خرید خدمت کند.

به گفته ارداقیان  در حال حاضردانشگاه علوم پزشکی با  بیمارستان خصوصی ولیعصر شهرستان آبیک همکاری می کند به این صورت که برای بیماران بستری ؛ خرید خدمت می کند (  ارائه خدمات در مانی در بیمارستان خصوصی با تعرفه دولتی )

 ارداقیان اضافه کرد :  بیماران سرپایی هم می توانند به کلینیک ویژه بیمارستان شهدا  مراجعه و خدمات دولتی دریافت کنند.

وی افزود : خدمات پاراکلینیکی نظیر آزمایشگاه در این بیمارستان در حال ارائه خدمت است و در بهمن ماه بخش رادیولوزی ان هم افتتاح می شود.

 همچنین در شهرستان تاکستان هم  بیمارستان 96 تخنخوابی در ایام الله  فجرافتتاح می شود.

 این بیمارستان غرب استان ؛ جمعیت تاکستان،آبگرم،آوج،شال دانسفهان،اسفرورین منطقه دودانگه و افشاریه را  تحت پوشش قرار دهد.
استان قزوین دارای 15 بیمارستان دولتی و خصوصی است که 11 بیمارستان آن در شهر قزوین قرار دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.