قزوین؛

برپایی نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی و اعتیاد در قزوین

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین از برپایی نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عین‌اله صادقی  گفت: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سوءمصرف مواد مخدر اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی افزود: تداوم برنامه‌های مورد نظر مسئولان اداره‌کل آموزش و پرورش در حوزه مبارزه با مواد مخدر از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ چراکه موجب ایمن شدن دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها در برابر تهدیدات اجتماعی می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: مسئولان آموزش و پرورش استان در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، برنامه‌های مختلفی را برای قشرهای مختلف مردم اجرا کرده است.

صادقی ادامه داد: تشکیل نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، برگزاری جلسات تخصصی با حضور والدین و دانش‌آموزان، اجرای طرح قاضی مدرسه، طرح آشنایی با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد و جشنواره نوجوان سالم از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش استان قزوین در زمینه مقابله با خطرات مواد مخدر است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق در مدارس در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش استان قزوین است که می‌تواند با طراحی و اجرای برنامه‌های مختلف، این گروه سنی را ایمن کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: دانش‌آموزان، آینده‌سازان و سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند و مدیران و مربیان مدارس با همکاری اولیای دانش‌آموزان باید در زمینه پرورش این سرمایه‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

صادقی تأکید کرد: با توجه به عملکرد آموزش و پرورش استان قزوین در موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر، ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از عملکرد این دستگاه اجرایی قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی مسئولان و همکاری والدین کودکان و نوجوانان می‌توان زمینه پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی را فراهم کرد و بخش قابل توجهی از فعالیت‌های اجتماعی را گسترش داد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: این موفقیت، نتیجه کار و تلاش تمام مسئولان، مربیان و فرهنگیان استان است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.