همایش داوران جوان پنجمین جشنواره «حسنات» برگزار شد

همایش داوران جوان پنجمین جشنواره «حسنات» با حضور بیش از 110 نفر از متقاضیان حضور در این بخش برگزار شد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات؛ همایش داوران جوان پنجمین جشنواره حسنات با حضور بیش از  110 نفر از متقاضیان حضور در این بخش برگزار شد.
 
در این همایش که به منظور آشنایی بیشتر این داوران با جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» و همچنین توجیه داوران برای نوع فعالیت در این جشنواره برگزار شد، علاوه بر سخنرانی مسئولان برگزاری جشنواره و تعدادی از اعضای هیات انتخاب، گزارش عملکرد چهار دوره جشنواره و کلیپ بزرگداشت «زاون قوکاسیان» دبیر هنری چهار دوره گذشته جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» نیز برگزار شد.
 
جشنواره «حسنات» به لحاظ تعداد آثار رسیده به دبیرخانه در رتبه نخست جشنواره‌های کشور قرار دارد
 
محمد سعید عشاقی، جانشین رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» در این همایش حسنات را به عنوان تنها جشنواره بومی اصفهان معرفی کرد و اظهار داشت: بر اساس آخرین سرشماری‌ها جشنواره حسنات به لحاظ تعداد 2200 اثر دریافتی از هنرمندان کشور در رتبه نخست جشنواره‌های کشور قرار دارد و پس از آن نیز جشنواره مستند تهران با 1800 اثر در رتبه دوم قرار گرفته است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه تهران، اصفهان، قم و خراسان رضوی بیشترین آثار را  به دبیرخانه جشنواره «حسنات» ارسال کرده‌اند، اضافه کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که استقبال هنرمندان استان‌های مذهبی به این جشنواره قابل توجه بوده است.
 
جانشین رئیس جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» همچنین با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌ریزی‌ها و کادر اجرایی جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» در اصفهان فعالیت دارند، افزود: در این راستا و با توجه به بومی‌بودن این جشنواره مسئولان نیز که طی دوره‌های گذشته کمتر نسبت به روند برگزاری این جشنواره توجه داشتند، امسال همگام با جشنواره پیش آمده و آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بین‌المللی شدن جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» در دستور کار است، ابراز داشت: بر این اساس استفاده از ظرفیت شهرهای خواهر خوانده اصفهان در گام نخست در دستور کار قرار گرفته است و از این رو تاکنون با رئیس انجمن دوستی اصفهان و فرایبورگ نشستی را برگزار کرده‌ایم که در نهایت به تنظیم تفاهم‌نامه رسید.
 
آثار جشنواره حسنات به لحاظ حرفه‌ای حرکت جدید سینمایی است
 
عبدالحسین احمدی، عضو هیات انتخاب پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» نیز در ادامه این همایش هدف از برگزاری این همایش را رسیدن به راهکارهای اجرایی بخش داوری جوانان جشنواره «حسنات» اعلام کرد و ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره نسبت به دوره‌‌های قبل به لحاظ تکنیک و محتوا در سطح بالاتری قرار دارند. 
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره «حسنات» به لحاظ حرفه‌ای حرکت جدید سینمایی است، اضافه کرد: این آثار به لحاظ جغرافیایی با نگاه‌های متفاوتی برای جشنواره ارسال شده است و از این رو داوری آن‌ها نیازمند نگاهی باز و کاملا حرفه‌ای است.
 
 
سوق دادن جوانان به سمت هنر، بزرگ‌ترین کار خیر جشنواره «حسنات» است
 
فریدون خسروی، دیگر عضو هیات انتخاب این جشنواره نیز در این همایش سوق دادن جوانان به سمت هنر را بزرگ‌ترین کار خیر جشنواره «حسنات» عنوان کرد و گفت: در این راستا باید یادآور شوم که هر انسانی در هر سن و جایگاهی می‌تواند وارد این عرصه شود و محدودیتی در این زمینه برای انسان‌ها وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه محتوای آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» بیانگر تفکر باز و سازنده جوانان ایرانی در اقصی نقاط کشور است، افزود: این در حالی است که برخی جوانان امروز را فاقد ساختار فکری قوی می‌دانند و معتقدند جوانان امروزی رفتاری خودسرانه دارند و بدون محتوای فکری زندگی می‌کنند.
 
این عضو هیات انتخاب پنحمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» اصفهان با اشاره به اینکه طی 50 سال گذشته تنها تعدادی انگشت شما نخبه در سینمای ایران رشد کرده و حرفی برای گفتن داشته‌اند، ادامه داد: این در حالی است که امروز با بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره «حسنات» می‌توان به این مهم دست یافت که هر یک از این هنرمندان نخبگانی برای سینمای ایران هستند.
 
وی اضافه کرد: با این اوصاف نمی‌توان مقوله فرهنگ، هنر و سینما را نادیده گرفت؛ چرا که این امر در حال حاضر دارای جایگاه ویژه‌ای در بین جوانان است.
 
 
انتخاب آثار برگزیده 1400 هنرمند از 360 شهر کشور کار بسیار سختی بود
 
امیرحسین عشاقی، دبیر اجرایی جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» نیز در ادامه این همایش با اشاره به اینکه برای اعلام فراخوان این دوره از جشنواره به دلیل کمبود اعتبارات هیچ‌گونه فراخوان چاپی منتشر نشده است، افزود: تنها اقدام صورت گرفته در این زمینه اعلام فراخوان از طریق شبکه‌های اجتماعی بوده که در نهایت بیش از 2200 اثر را راهی دبیرخانه این جشنواره کرده است.
 
وی با بیان اینکه این دوره در چهار بخش پویانمایی، داستانی، فیلمنامه و مستند آثار هنرمندان را پذیرا بوده است، اضافه کرد: در این راستا 750 فیلمنامه، 1000 فیلم کوتاه، 300 پویانمایی و 400 مستند به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
 
دبیر اجرایی جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» در ادامه با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره آثار قابل توجهی به بخش مسابقه راه یافته‌اند، اضافه کرد: این در حالی بود که انتخاب آثار برگزیده 1400 هنرمند از 360 شهر کشور کار بسیار سخت و زمان‌بری بود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار