مشهد؛

سینما آفریقا مشهد یکی از پرفروش‌ترین سینماهای کشور

با اختصاص 950 میلیون تومان هزینه،سینما آفریقا مشهد به یکی از پرفروش‌ترین سینماهای کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرعامل موسسه سینما شهربا اشاره به افتتاح این سینما همزمان با دهه فجر گفت: برای بازسازی سینما آفریقا مشهد پیش بینی اولیه حدود 700 میلیون تومان بوده است، اما با توجه به تغییرات این مبلغ به 950 میلیون تومان افزایش یافت.

مجید مسچی با بیان این که بزرگترین پروژه بازسازی سینما امسال در سطح کشور متعلق به سینما آفریقا مشهد است، افزود: مسئله بازسازی سینما آفریقا از قبل مطرح بوده چرا که بازسازی این سینما سبب استقبال بیشتر مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه بازسازی سینما آفریقا به سرعت در حال انجام است، تصریح کرد:  تک سالنه بودن سینما آفریقا حفظ می‌شود اما تمام جزئیات سینما شامل سالن، بالکن، لابی، سیستم نمایش، کف پوش، سرویس های بهداشتی تغییر می کند.

مدیرعامل موسسه سینما شهر در رابطه با برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان‌ها تصریح کرد: یکی از سیاست‌های جشنواره فیلم فجر اکران همزمان فیلم‌های جشنواره در استان‌ها است و باید جشنواره فیلم فجر در شرایط یکسان در استان‌ها برگزار شود.

وی در رابطه با فیلم‌هایی‌ که در جشنواره فیلم فجر در استان‌ها اکران می‌شود، بیان کرد: با توجه به سطح توقع تهیه کنندگان، هر فیلمی در استان‌ها اکران نمی‌شود و همین مسئله سبب شده تا مردم در استان‌ها از فیلم‌های اکران در جشنواره فیلم فجر راضی نباشند.

مسچی با بیان اینکه مدیریت مناسب سینما گامی مهم در عرصه جذب مخاطب به سینما است، گفت: برای جذب مخاطب به سینما باید مدیران سینماها آموزش‌های لازم را فراگیرند که متاسفانه دراین رابطه ضعیف عمل شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی شده تا پایان امسال یک دوره آموزشی برای مدیران سینماهای کشور از سوی مدرسه ملی سینما برگزار شود چرا که سینما فضایی است که افراد با سلایق مختلف دراین مکان حاضر می‌شوند بنابراین لزوم آموزش نیروهای انسانی نیاز است.

مدیرعامل موسسه سینما شهر با اشاره به وضعیت معیشت مردم و اینکه کالایی با عنوان سینما نباید از سبد هزینه‌های مردم حذف شود، تصریح کرد: همه تلاش خود را بکار می‌گیریم تا شرایط برای حضور مردم در سینما فراهم شود که یکی از این اقدامات استفاده از تجهیزات به روز و مکانیزه کردن سینماهای کشور است.

وی افزود: در حال حاضر تنها حدود 30 سینما درکشور از سیستم‌های مکانیزه برخوردار نیستند و تا 25 اسفند امسال صد درصد سینماهای کشور مکانیزه می‌شوند.

مسچی با بیان اینکه میزان فروش و استقبال مردم از سینما بستگی به شرایط مختلف و خدمات دهی مناسب به مردم دارد، خاطرنشان کرد: تجهیزات مختلف سینمایی یکی از شاخص‌های فروش فیلم در سینماها است و هم اکنون سینما هویزه پس از سینما کوروش، آزادی تهران در رتبه سوم در میزان فروش فیلم قرار دارد.

وی سینما را پدیده‌ای فرهنگی و اقتصادی دانست و افزود: فراهم آوردن امکانات مناسب در سینما علاوه بر ایجاد اوقات فراغت، سرگرمی قاعدتا توزیع اقتصادی مناسبی را نیز به همراه دارد بنابراین به مفهوم واقعی اقتصادی سینما در شهرهای بزرگ است.

مسچی با اشاره به این مطلب که راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی از سوی حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی الگویی مناسب‌ در راستای اکران فیلم در شهرهای کوچک است، تصریح کرد: خوشبختانه امسال به برکت اکران فیلم محمد (ص) 46 مجتمع فرهنگی مجهز به سیستم دیجیتال شدند.

وی به تعداد مجتمع‌های فرهنگی در شهرستان‌های کشوراشاره و بیان کرد: در حال حاضر 200 مجتمع فرهنگی در شهرستان‌های کوچک راه اندازی شده که از این تعداد 60 مجتمع مجهز به سیستم دیجیتال هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.