مشهد؛

مرز نشینان وام بدون کارمزد می گیرند

مرزنشینان روستایی در صورت مشارکت در اجرای طرح های اقتصادی وام بدون کارمزد از طریق صندوق کارآفرینی امید می گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در بازدید از طرح های مشارکتی در شهرستان تایباد، اظهار کرد: بر اساس شیوه نامه تنظیمی پرداخت این وام به اهالی روستاهای بالای 200 خانواری مرزی 9 برابر آورده و با کارمزد صفر درصد خواهد بود.

محمدرضا خوارزمی گفت: این تسهیلات برای روستاهای غیرمرزی با جمعیت بالای 200 خانوار چهار برابر آورده و با کارمزد سه درصد تعیین شده است.

وی در مورد روستاهای زیر 200 خانوار غیرمرزی نیز گفت: اهالی این مناطق در صورت مشارکت در طرح های اقتصادی برابر آورده خود وام دریافت می کنند.

خوارزمی ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و محروم، با اجرای طرح های پایدار، و توانمند سازی روستاییان با ارائه آموزش های مهارتی را از مهمترین اهداف دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

وی افزود: اجرای طرح های توانمندسازی روستاییان و عشایر مناطق مرزی و محروم با رویکرد اشتغال پایدار در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین شده که بر تحقق سهم بری عادلانه عوامل، در زنجیره تولید تا مصرف متناسب با نقش آنها در ایجاد ارزش افزوده اجرا می شود.

خوارزمی کاهش توان اقتصادی روستاییان را عامل مهاجرت آنها به شهر و حاشیه نشینی دانست و گفت: حمایت از روستاها موجب توانمندی روستاییان می شود و دولت باید نقش خود را کوچک تر و حضور بخش خصوصی را پررنگ تر کند.

معاون فرماندار تایباد نیز گفت: اکنون 39 واحد تولیدی در این شهرستان مرزی فعالیت دارند که برای هزار و 30 نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

مرتضی موسوی زارع اظهار کرد: همجواری با کشور افغانستان و مرز دوغارون فرصتی برای توسعه روابط اقتصادی است که می تواند توسعه منطقه در حوزه های مختلف را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: تایباد حدود 90 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و بیش از 50 درصد صادرات استان خراسان رضوی از معبر رسمی این شهرستان صورت می گیرد.

موسوی زارع افزود: تاکنون 502 تعاونی در تایباد به ثبت رسیده که از این تعداد 368 تعاونی با سرمایه 530 میلیارد ریالی فعال است که برای هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

گفتنی است نرخ بیکاری در شهرستان مرزی تایباد 11.4 درصد است.
مرکز شهرستان 114 هزار نفری تایباد در فاصله 225کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.