کرمی: تیم ملی تکواندو در جوان گرایی بسیار موفق بوده است

مربی تیم یاسین پیشرو قم در حاشیه پایان دور رفت لیگ برتر تکواندو گفت: خوشبختانه با برگزاری لیگ های مختلف ، استعدادهای درخشانی را جذب کردیم و جوان ترین تیم ملی تکواندو را نسبت به سال های گذشته داشتیم.

یوسف کرمی مربی تیم یاسین پیشرو قم در گفتگو با کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: 9 تیم در چهاردهمین دوره لیگ برتر حضور دارند،  که هر تیم بین 15 تا 20 ورزشکار دارد و در واقع حدود 200 تکواندوکار نخبه در لیگ برتر حضور دارند ،از این جهت می گویم تکواندوکار نخبه  چرا که  اینجا جای هر کسی نیست و در واقع برترین ها جمع هستند.دور رفت رقابت های تکواندو به پایان رسید و با توجه به اینکه هفته پایانی نیم فصل هست تیم ها با آمادگی کامل و انگیزه خوبی شرکت کردند، دیدارهایی که انجام شد نشانگر سطح فنی بسیار بالای لیگ بود.

وی تاکید کرد:  مهمترین اصلی که ما به دنبا آن هستیم این است که تیم ملی پشتوانه داشته باشد، که این مهم با برگزاری لیگ ها در تمامی رده های سنی و با شناسایی استعدادهای جدید انجام می شود.همانطور که در دو سال اخیر موفق شدیم تا جوان ترین تیم ملی تکواندو را تشکیل دهیم که خوشبختانه نتایج خوبی نیز از این جوان گرایی کسب کردیم و خوشحالم که تکواندوکاران جوان و نوجوان جویای نام که آمادگی کاملی را برای حضور در لیگ برتررا  داشتند ، در چهاردهمین دوره لیگ برتر حضور پیدا کردند وشاهد بودیم که رقابت های خوب و نزدیک به هم را برگزار کردند.
کرمی در خصوص جذب ملی پوشان در تیم های لیگ برتری گفت: ملی پوشان تکواندو در اکثر تیم ها از قبیل دانشگاه آزاد اسلامی ، شهرداری ورامین، پاس قوامین و سایر تیم ها مثل باشگاه ورزشی کن و تیم گیتی پسند اصفهان  حضور دارند و در واقع تقسیم شدند و نکته مهم در لیگ برتر چهاردهم این بود که ملی پوشان نیز در لیگ با آرامش و خیال آسوده مبارزه نکردند، همانطور که  در هفته های گذشته شاهد بودیم که ملی پوشان نیز در مرز باخت قرار می گیرند و باید با آمادگی کامل در لیگ حاضر شوند.

وی در مورد مبلغ قرارداد تکواندوکاران اظهار کرد: به طور حتم در ورزش هایی به جز فوتبال و بسکتبال میزان قراردادها پایین هست، و حامیان مالی توانایی حمایت کافی ندارند. بخصوص در رشته های رزمی شاهد پایین بودن مبلغ قراردادها هستیم، اما شرایط در تکواندو نسبت به سایر رشته های رزمی بهتر است. سقف قراردادهای ما به 85 تا 90 میلیون تومان رسیده که این مبلغ برای ملی پوشان و تکواندوکاران مطرح هست و بازیکن های دیگر که تاکنون در هیچ مسابقه ای آزمایش نشدند و حضور خود را در لیگ تجربه می کنند ، هم مبلغ قراردادهاشون حداقل 5 میلیون تومان است.

کرمی در مورد قضاوت داوران گفت: ما حدود 5000 داور رسمی داریم که بهترین ها  براساس ارزشیابی درهفته های گذشته لیگ  و همچنین نتایج کلاس های داوری انتخاب و برای قضاوت در لیگ معرفی شده اند. اما باید قبول کنیم متاسفانه گاهی اوقات تیم ها اعتراضات بیجا می کنند و بی دلیل حاشیه درست می کنند چون پس از بازبینی فیلم ها شاهد بودیم که داوران درست قضاوت کردند.البته  اشتباهات داوری وجود دارد برخی ازاین اشتباهات اجتناب ناپذیر است. اما همانطور که مربی و بازیکن دچار خطا می شود داور نیز ممکن است اشتباه کند.

وی در خصوص حضور بانوان بین تماشاچیان لیگ تکواندو اعلام کرد: برای رشد سطح فنی تکواندو در بین خواهران ، نیاز است که از نزدیک بازی ها را مشاهده کنند، در بین این بانوان داور،بازیکن و مربی حضور  دارند که به طور حتم تماشای مبارزات و قضاوت ها به رشد تکواندوی بانوان نیز کمک می کند که با توجه به پوشش تکواندوکاران و همچنین جایگاه ویژه ای که برای تماشاگران زن در نظر گرفته شده ،همه جوانب به خوبی بررسی شده و مشکلی پیش نمی آید.
 
گفتنی است در پایان هفته نهم و دور رفت چهاردهمین دروره لیگ برتر تکواندو تیم  یاسین پیشرو قم با 4 برد، یک تساوی و 3 باخت و کسب 13 امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده بندی قرار گرفت.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار