پیغام 2 تکواندو‌کار کوچ کرده به جمهوری آذربایجان؛

در مسابقات جهانی حاضر می‌شویم

سینا بهرامی و احمد محمدی دو تکوندو‌کار سابق تیم ملی ایران که به جمهوری آذربایجان کوچ کرده‌اند، در مسابقات جهانی روسیه برای این کشور مبارزه می‌کنند.

در مسابقات جهانی حاضر می‌شویمبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، طبق قانون فدراسیون جهانی تکواندو، هر بازیکنی که بخواهد برای کشور دیگر در مسابقات جهانی و رویدادهای رسمی به میدان برود، باید تابعیت کشور مذکور را در اختیار داشته باشد. با این حال در قوانین جهانی برخی رشته‌های ورزشی به جز موضوع تابعیت، سابقه حضور و یا مقررات دیگری نیز برای حضور در تیم‌های ملی وجود دارد.

این موضوع در برخی رشته‌ها به این صورت است که اگر بازیکنی قصد مسابقه برای تیمی به جز کشور خود داشته باشد، باید حداقل دو سال از حضور‌ش در آن تیم بگذرد تا مجوز شرکت در مسابقات جهانی و رسمی را بدست آورد. در حالیکه این موضوع در رشته‌هایی مثل جودو و تکواندو دیده نمی‌شود. همانطور که در جودو ورزشکاران زیادی تابعیت خود را تغییر داده اند.

قبل از المپیک 2014 لندن، "آرون کوک" تکواندو‌کار نامدار انگلیسی‌ها وقتی با کمیته ملی المپیک کشورش مشکل پیدا کرد، با تغییر تابعیت با کشور کوچک جزایر "مان" در بازی‌های المپیک لندن شرکت کرد. برای انگلیسی‌ها هم در آن زمان "محمد لوتالو" در بازی‌های المپیک شرکت داده شد. او از حریفان یوسف کرمی در وزن سوم المپیکی بود و با برد کاپیتان تیم ملی ایران، به مراحل بالاتر صعود کرد و در نهایت هم صاحب مدال برنز المپیک لندن شد.

با این حال به دنبال کوچ پنج تکواندو‌کار مرد و زن ایرانی به آذربایجان، احتمال حضور این نفرات در مسابقات جهانی روسیه وجود دارد.

رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان 22 تا 28 اردیبهشت ماه در "چیلابینسک" روسیه برگزار می شود و تیم‌های ملی مردان و زنان ایران هم در این مسابقات حضور دارند.

از بین تکواندو‌کاران کوچ کرده ایرانی به آذربایجان، حضور سینا بهرامی و احمد محمدی در اوزان سوم و هفتم در مسابقات جهانی برای آذری‌ها قطعی به نظر می‌رسد چرا که این دو با پیغام‌هایی که در صفحات اجتماعی‌شان ارسال کرده‌اند، آماده حضور در شیاپ چانگ روسیه هستند. به نظر می‌رسد، آذری‌ها تابعیت کشورشان را برای بهرامی و محمدی صادر کرده‌اند.

با این وجود نباید از حضور احتمالی میلاد بیگی در وزن ششم برای آذربایجان در مسابقات جهانی هم غافل شد چرا که وی رقیب سرسختی برای مهدی خدابخشی ملی پوش کشورمان در این وزن محسوب می‌شود و موفق به شکست خدابخشی در مسابقات داخلی هم شده است.

آخرین رویاروی این دو بازیکن به فینال مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بازمی‌گردد. در آن بازی بیگی در قالب تیم شهرداری ورامین موفق به شکست مهدی خدابخشی از تیم دانشگاه آزاد شد.

حال باید دید از بین نفرات عزیمت کرده ایرانی به کشورهای دیگر، کدامیک در رقابت‌های جهانی روسیه مبارزه خواهند کرد. ناگفته نماند رضا مهماندوست سر‌مربی پیشین تیم ملی تکواندو ایران هدایت تیم ملی آذربایجان را در روسیه برعهده دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار