در حاشیه هفته سوم تا پنجم لیگ برتر تکواندو

رحمانی: قهرمان مطلق در تکواندو وجود ندارد

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پاسین پیشرو قم گفت: با درخشش تکواندوکاران گمنام و جوان یکه تازی قهرمانان گذشته درلیگ تکواندو وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تا پایان هفته پنجم از مرحله برگشت چهاردهمین دوره لیگ برتر تکواندو بزرگسالان باشگاه های کشور، تیم یاسین پیشرو قم که اولین سال حضور خود را در لیگ برتر تکواندو تجربه می کند با کسب 22 امتیاز رده چهارم جدول لیگ را به خود اختصاص داده است.

در دیدارهای هفته سوم تا پنجم (پنجشنبه 15بهمن) تکواندوکاران تیم پاسین پیشرو قم به مصاف، تیم های لوازم خانگی کن، هیات تکواندو قزوین و گیتی پسند اصفهان رفت و توانستند 3 پیروزی درخشان را با امتیاز6 بر2 از آن خود کنند.

علی رحمانی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پاسین پیشرو قم در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: با وجودی که جایگاه مان در جدول رده بندی به خوبی تغییر کرده، اما انتظار جایگاه بهتر از این داریم و آمده ایم تا روی سکو باشیم، البته برای سال اول ورود به لیگ برتر به دنبال سکونشینی نبودیم و تا به اینجا (هفته پنجم دور برگشت) سکو را ازدست داده ایم و این بدلیل متفاوت بودن لیگ های تکواندو است.

با بازیکنان گمنام و جوان بیشترین امتیاز را کسب کردیم

رحمانی گفت: خوشبختانه در اولین حضورمان در لیگ برتر تکواندو توانستیم با جوان ترین و البته گمنام ترین تکواندوکاران حاضر در ترکیب تیم یاسین پیشرو قم بالاترین نتایج را کسب کردیم.

این در حالی است که بازیکنان صاحب نام تیم مان نتوانستند چنین عملکرد خوبی داشته باشند. البته این به دلیل ذات این رشته (تکواند) است. در تکواندو برترین هایی همچون باقری معتمد، بهنام اسبقی، نصرآزادانی بسیار زودتر از آنچه فکرش را بکنند، جایگزین پیدا می کنند.

وی ادامه داد: زیرا با جوان گرایی که در تکواندو بدلیل برگزاری لیگ های مختلف وجود دارد، تکواندوکاران گمنام و جوان با انگیزه بسیار بالایی و با جسارت و شهامت خاصی که با توجه به این مطلب است که چیزی برای از دست دادن ندارند، فقط جویای نام هستند و در لیگ ها پرقدرت ظاهر می شوند و دور قهرمانی را از ستارگان می گیرند. به اعتقاد من یکه تازی قهرمانان در تکواندو جایی ندارد.

پر مدال ترین رشته کشورمان در المپیک را به حاشیه نکشیم

رحمانی تاکید کرد: خوشبختانه با مدیریت و برنامه ریزی های پولادگر (رییس فدراسیون) در برگزاری لیگ های پویای مختلف در تمامی رده های سنی و همچنین در بخش های مختلف مبارزه و نمایشی، وارد شدن در لیگ های تکواندو بدلیل بالا بودن متقاضی بسیار سخت است.
البته از این بابت خدا را شاکر هستیم زیرا باعث می شود سطح لیگ ها بالا برود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم در لیگ های تکواندو یک تیم در سال اول حضورش در لیگ برتر، سختی هایی را دارد. جذب بازیکن نیز در سال اول برای تیم های تازه وارد بسیار سخت است.
ما نیز نتوانستیم در جذب بازیکن ملی پوش و یا تکواندوکارانی که در سطح بسیار بالایی قرار داشتند، آنطور که می خواستیم عمل کنیم.

همچنین با وجودی که مجاز به جذب 24 تکواندوکار در ترکیب تیم بودیم اما فقط 16 بازیکن را جذب کردیم و کمترین تعداد تکواندوکار را در تیم های حاضر در لیگ برتر داریم زیرا اکثر تکواندوکاران به نام از سال گذشته با تیم های دیگر قرارداد داشتند.

همچنین یکی دیگر از مشکلات تیم ما برای سال اول این بود که اکثر بازیکنان ما ساکن شهرستان هستند، به رغم اینکه خوابگاه و سایر امکانات در تهران برایشان فراهم است اما به دلیل امتحانات دانشگاه ها و حتی در برخی موارد دبیرستان ها وسایر دلایل از قبیل دوری راه، امکان تمرین مستمر و منسجم در اردوها قبل از برگزاری لیگ را ندارند.

این در حالی است که سایر تیم ها یا بازیکنان بومی در اختیار دارند و یا از شهرهای نزدیک تکواندوکار گرفتند و این کار مارا سخت می کند.

وی افزود: البته نتایج خوبی هم که تا به اینجا توانستیم کسب کنیم بدلیل هدایت تیم پاسین پیشرو توسط فریبرز عسگری بعنوان سرمربی و یوسف کرمی بعنوان مربی بود.
خوشبختانه به دلیل توانایی بالای این 2 در آموزش و تمرینات خوب در پرورش تکواندوکاران تیم خود تا حدودی موفق بودیم. البته در توانایی این 2 مربی در شکوفایی بازیکنانی که در حد بسیار پایینی از نظر فنی بودند، شکی نیست و به طور حتم بسیار موفق خواهند بود اما این مهم در صورتی اتفاق می افتد که بازیکنان در کنار مربی حضور داشته و بتوانند تمرینات متداوم داشته باشند.

رحمانی ادامه داد: متاسفانه در گام اول ورود به لیگ های برتر رشته های دیگر همانند وزنه برداری، جودو، کاراته و غیره برای جذب برترین و حتی ستاره های این رشته ها فقط کافی است که باشگاه ها هزینه کنند و در واقع مبالغ خوبی برای قراردها بپردازند، زیرا در اکثر رشته های ورزشی لیگ های پویایی ندارند، تعداد تیم های حاضر در لیگ ها کم است و بازیکنان صاحب نام که ملی پوش هستن،بیرون می مانند. اما خوشبختانه در تکواندو اینچنین نیست و فدراسیون تکواندو به نحو احسن در برگزاری لیگ های مختلف چه در رده های سنی و چه در بخش های مبارزه و اجرای فرم عمل کرده است به همین دلیل ورود در لیگ تکواندو بسیار سخت است.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی یاسین پیشرو قم در پایان تاکید کرد: تمامی سختی هایی که برای حضور و ورود در لیگ برتر تکواندو به آن اشاره کردم، در واقع نشانگر قابلیت های خوب این رشته است. از تمامی مسئولین و رسانه ها تقاضا دارم بخاطر ضعف های بسیار ناچیز و کوچک تکواندو را به حاشیه نبرند تا بتوانیم بازهم با این رشته مدال آور کشورمان نتایجمان را در المپیک متحول کنیم.

گفتنی است: در پایان هفته پنجم از مرحله برگشت چهاردهمین دوره لیگ برتر که شب گذشته پنجشنبه 15 بهمن در خانه تکواندو برگزار شد، صدرجدول رده بندی این رقابت ها بدون تغییر باقی ماند و تیم شهرداری ورامین همچنان در صدر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار