در حاشیه مسابقات قهرمانی کشور تکواندو ناشنوایان بانوان؛

جمهوری: با کمبود مربیان متخصص مواجه هستیم

رئیس انجمن تکواندو ناشنوایان بانوان گفت: کمبود مربیانی که بتوانند تکنیک ها را به ورزشکاران ناشنوا آموزش دهند از مشکلات فدراسیون است.

مونا جمهوری در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد : بزرگترین مشکل تکواندو کاران ناشنوا کمبود باشگاه ها و مربیانی است که بتوانند تکنیک ها و قوانین این رشته را به آنها آموزش دهند و این ورزشکاران باید در کنار افراد سالم آموزش ببینند که این موضوع درک مطالب فنی را برای آنها مشکل می سازد و گاهی باشگاه ها از پذیرش این ورزشکاران خودداری می کنند و این موضوع کار فدراسیون را سخت می سازد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تصویب آئین نامه ترویج توسعه و فرهنگ ورزش جانبازان و معلولین این معضل حل شود و نهادهای دولتی با حمایت لازم به پیشرفت این ورزشکاران کمک نمایند و فضای مناسب را در اختیار آنها قراردهند.

جمهوری افزود : سطح بازی تکواندوکاران ناشنوا در حال افزایش و رو به پیشرفت است و حتی درخواست هایی از سوی ورزشکاران ناشنوا مبنی بر برگزاری رقابت با افراد سالم داشته ایم و ما امیدواریم مانند کاراته که سال گذشته در مسابقه با افراد سالم مقام کسب کرد، تکواندوکاران نیز به مدال قهرمانی دست یابند.

رئیس انجمن تکواندو ناشنوایان گفت: مسابقات قهرمانی کشور با حضور 18 ورزشکار در 2 رشته پومسه و کیورگی برگزار شد و نفراتی که امروز عملکرد بهتری داشتند به تیم ملی دعوت می شوند و همراه دیگر ورزشکاران در اردوی آمادگی مسابقات جهانی ترکیه زیر نظر مربیان به تمرینات می پردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار