تاکید نهادهای مدنی یمن بر لزوم توقف تجاوز عربستان

شماری از نهادهای مدنی یمنی از سازمان های بین المللی توقف تجاوز به این کشور را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: نهادهای مدنی یمنی توقف تجاوز به این کشور را خواستار شدند.

به گزارش این شبکه، سازمان های مدنی و حقوق بشری یمن از نهاهای بین المللی به ویژه سازمان ملل خواستند برای توقف تجاوز به یمن دخالت کند. این سازمان ها در مراسمی در صنعا پایتخت یمن به مناسبت روز جهانی صلح، شیوه های سرکوبگر عربستان سعودی را در حمله به غیرنظامیان و زیرساخت های یمن محکوم کردند.

خالد الصایدی خبرنگار این شبکه در صنعا در گزارشی در این زمینه افزود: سازمان های مدنی و حقوق بشری یمنی در چارچوب روز جهانی صلح، مراسمی را در صنعا برگزار و شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت استقرار صلح داخلی برای مقابله با تجاوز عربستان سعودی تاکید کردند.

حملات جنگنده های متجاوز سعودی به مناطق مختلف یمن ادامه دارد. مزدوران سعودی جنایات وحشیانه ای را در یمن مرتکب می شوند. ادامه این حملات، استقرار صلح را در یمن غیر ممکن کرده است و رژیم آل سعود تنها زبان زور و ویرانی را می فهمد. شهروندان یمنی به استقرار صلح در این کشور امید زیادی ندارند و بر این باورند سازمان ملل قادر به مقابله با جنایات عربستان سعودی در یمن نیست.

در طول 9 ماه تجاوز به یمن بیش از هفت هزار نفر به شهادت رسیدند و پانزده هزار نفر زخمی شده اند. یمنی ها می گویند خواهان دوستی و صلح هستند و نمی خواهند جنگ و درگیری در این کشور ادامه داشته باشد ولی مجبور شده اند برای دفاع از سرزمین و ناموس خود در این جنگ شرکت کنند. یک دست یمنی ها برای صلح دراز است و دست دیگر در دفاع از خود مشغول نبرد با متجاوزان است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار