40 سال؛ قدمت 30 درصد فضاهای آموزشی شهر تهران

ورناصری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران از قدمت 40 ساله 25 تا 30 درصد فضاهای آموزشی شهر تهران خبر داد.

40 سال؛ قدمت 30 درصد فضاهای آموزشی شهر تهرانبه گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  ، ورناصری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران در نشست خبری هفته نکوداشت خیرین مدرسه ساز شهر تهران گفت: در سطح استان تهران بیش از 60 هزار کلاس درس و حدود 6 هزار مدرسه داریم که بیش از 50 درصد این فضاهای آموزشی در شهر تهران هستند، از آنجایی که تهران قدیمی ترین شهر کشور است، مدارس آن هم قدمت زیادی دارند و می‌توان گفت قدیمی ترین مدارس با عمر بیش از 100 سال است که برخی از آنها قابل استفاده‌اند و برخی دیگر احتیاج به تخریب دارند.
 
وی ادامه داد: در حدود 60 هزار فضای آموزشی بیش از 25 تا 30 درصد آنها فضاهایی با عمر بیش از 40 سال هستند، یعنی از ایمنی مناسب برخوردار نمی‌باشند و در شرایط بحرانی‌ مثل زلزله ممکن است آسیب جدی به دانش‌آموزان بزند.این 25 درصد فضاهای ناامن شهر تهران بیش از هزار مدرسه می‌شود که برای نوسازی و تخریب هر کدام از آنها به مبلغی حدود 2.5 تا 3 میلیارد تومان احتیاج داریم. 

ورناصری بیان کرد: اگر اعتبارات سالانه موجود دولت را که به آموزش و پرورش اختصاص پیدا می‌کند به این موضوع اختصاص دهیم، بیش از 20 سال طول می‌کشد که همان فضاهای آموزشی را تخریب و بازسازی کنیم، با این فرض که مدرسه دیگری به آن دسته اضافه نشود. بنابراین در این حوزه حضور خیرین بسیار می‌تواند اثر گذار باشد.

وی اظهار داشت: علاوه بر فضاهای فرسوده نیاز به احداث فضاهای آموزشی جدید به خصوص در مناطق جدید پرند،‌پردیس و منطقه 22 تهران و مناطقی که مسکن‌های مهر تاسیس شده‌اند هستیم.بیش از 200 مدرسه در منطقه 22 تهران احتیاج داریم که هم‌اکنون 75 مدرسه است و باید تا یک یا دو سال آینده 100 مدرسه دیگر را ایجاد کنیم اما با اعتبارات خود تنها 2 تا 5 مدرسه را در سال می‌توانیم احداث کنیم و در این خصوص باید از خیرین کمک بگیریم. 

ورناصری در خصوص آماده سازی مدارس بیان کرد: در سالهای گذشته اتفاقات ارزشمندی رخ داده است و مدارس زیادی را بهره‌برداری کرده‌ایم. چیزی حدود 100 مدرسه در سال، اما در تهران با توجه به شرایط جمعیت آن که روند کاهش دانش‌آموزی نسبت به بقیه شهرها بر عکس است، تمام تلاش‌ها برای پاسخگویی به نیازهای فضای آموزشی انجام شده است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سالهای گذشته براساس اطلاعات آماری استخراج شده نزدیک به 30 درصد فضاهای آموزشی با کمک خیرین احداث یا تکمیل شده‌اند. از آنجایی که شهر تهران 1 میلیون 80 هزار دانش‌آموز دارد نیاز به احداث و بازسازی فضاهای آموزشی بیش از قبل احساس می‌شود بنابراین ما با کمک آموزش و پرورش و کمک خیرین در صدد هستیم این نیاز را تا حدی برآورده کند. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار