دارالقرآن‌ها بعد از 15 سال بلاتکلیفی دایر شده است

مدیر کل دفتر قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: بعد از حدود 15 سال بلاتکلیفی در مراکز دارالقرآن‌ها 650 مرکز فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،‌مصیب‌زاده مدیر کل دفتر قرآن و عترت و نماز آموزش وپرورش با اعلام خبر فوق گفت: امسال بعد از 15 سال بلاتکلیفی 650 مرکز دارالقرآن در کشور دایر شده است که این مراکز از لحاظ مدیریت و نیروی انسانی، مدرس بدون مشکل در حال فعالیت هستند. 

وی افزود: طی برنامه 5 ساله‌ای که رد کرده‌ایم، در سال پنجم حدود 1500 مرکز دارالقرآن در کشور باید دایر کنیم که هر منطقه آموزش و پرورش حداقل دو مرکز دارالقرآن داشته باشند. 

مدیر کل قرآن و عترت آموزش و پرورش افزود: بسته به تناسب مناطق و زیر نظر شورای قرآنی مراکز مبلغ معینی تحت عنوان شهریه یا کمک به دارالقرآن ها از دانش‌آموزان دریافت می‌شود. 

وی افزود: حدود 20 سال از برگزاری هفته قرآن و عترت می‌گذرد که در دو سال اخیر متفاوت برگزار شده است.
 
مصیب زاده ادامه داد: سه اصل اساسی در برنامه خود قرار دادیم که شامل محوریت مدرسه ، فراگیری در حین اثر بخشی و اصل مشارکت و مشارکت پذیری است که سعی می‌کنیم در تمام برنامه‌هایمان این سه اصل را رعایت کنیم.

مصیب زاده با اشاره به طرح مبین خاطر نشان کرد:  آموزش مبین برای اولین بار برای 4 هزار مدیر در 9 استان به صورت قطبی در تابستان و مهر ماه برگزار شد. 

مدیر کل قرآن و عترت نماز آموزش و پرورش افزود: مدیران مدارس خاص مهر دولتی،‌استعدادهای درخشان یا بالای 250 دانش‌آموز، در این طرح واجد شرایط بوده‌اند و برنامه‌های ما در آینده این است که سایر مدیران مدارس از این طرح استفاده کنند. 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرایطی را فراهم آورده‌ایم که دانش‌آموزانی که به حفظ قرآن علاقه دارند، این کار را انجام دهند. بر همین راستا مجموعه یازده جلدی نور باران تهیه و تالیف شده  که پیش از  500 هزار جلد در مدارس کشور توزیع شده است. 

مصیب زاده افزود: دانش‌آموزان طی این 12 سال تحصیلی با حدود 500 آیات قرآن توسط کتاب‌ها آشنا خواهند شد که این اقدام بزرگی  جهت زنده نگه داشتن یاد قرآن در بین دانش‌آموزان است. 

مدیر کل قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه طرح شکوفه‌ها با مسابقات قرآنی آموزش و پرورش ادغام شده است و در آموزش و پرورش برگزار خواهدشد. 

وی اشاره‌ای هم به دستور وزیر آموزش و پرورش کرده و گفت: با دستور وزیر در آبان ماه سال آینده مسابقات بین المللی دانش آموزان کشورهای اسلامی در تهران برگزار خواهد شد که همین امر می‌تواند وحدت بین مسلمانان را افزایش دهد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار