حضور 600 هزار خیر مدرسه ساز در کشور/ تا دهه فجر به کمک خیرین 8 پروژه تکمیل مدرسه افتتاح می شود

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از حضور 600هزار خیر مدرسه ساز و همچنین افتتاح 8 پروژه تکمیل شده بازسازی و نوسازی مدارس درکشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در نشست خبری هفته نکوداشت خیرین مدرسه ساز شهر تهران در خصوص 300 جشنواره تکریم در مدارس خیرساز تهران عنوان کرد: جامعه خیرین مدرسه ساز در هجدهمین سال خود قرار گرفته و امسال برگزاری 300 جشنواره در مدرسه های خیرساز بعنوان اتفاقی مهم برای اولین بار در کشور رخ میدهد.

وی ادامه داد: 600 هزار خیر در کشور و 1000خیر در سراسر جهان داریم. اما امروزه متاسفانه ارتباط بین خیرین و مدارس احداث شده روبه سوی بیگانگی  در حال حرکت است. هدف از برگزاری این جشنواره ها در این هفته اخذ تعهد از خیرین نیست بلکه تنها تکریم و تجلیل از آنان مطرح است چراکه با این رویداد میتوان افراد بیشتری را به کار خیر مدرسه سازی مشتاق کرد و انگیزه را در آینده سازان ایجاد نمود تا این تعداد این افراد روزبه روز بیشتر از پیش شوند.

وی درخصوص آمارهای ناشی از اداره نوسازی و جامعه خیرین گفت‌: به طور کلی آمارهای ارائه شده از سوی جامعه خیرین و اداره نوسازی باهم مغایر است، چراکه آمارهای جامعه خیرین حتی یک دانش آموز را هم که کمکی در امر مدرسه سازی کرده است، حساب می کند اما در آمار اداره نوسازی تنها یک مدرسه و یک خیر ذکر شده است.افرادی در کشور هستند که مبالغ 80 میلیارد تومان یا حتی 200 میلیارد تومان را برای مدرسه سازی هزینه می کنند. 

حافظی بیان کرد : دانش آموزان در اسلامشهر با قلکهای 200هزار تومانی خود مبلغ 600میلیون تومان را جمع کرده و مدرسه مهرورزان را تاسیس کردند که این بسیار قابل ذکر و مهم است.

همچنین نعمت بنی آدم رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز تهران در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که جشنواره های نکوداشت این چنینی مقطعی نباشند و برای ایجاد انگیزه و تشویق مردم به این کار خیر این امر نهادینه شود و در کل کشور استمرار پیدا کند. با این شرایط فعلی ،مهرماه گذشته با تحویل 10 پروژه خیری با کمک برنامه سازی و نوسازی انجام وظیفه کرده ایم و تا دهه فجر 8 پروژه دیگر در مناطق 6،7،8،16 تهران افتتاح خواهیم کرد، همچنین در سال آینده 10پروژه ای را که اداره نوسازی مدارس در اختیار خیرین برای تکمیل گذاشته است افتتاح می شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار