هدایت تحصیلی در پایان دوره‌ی اول متوسطه انجام می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با اجرای هدایت تحصیلی، دانش‌آموزان باید در نظر داشته باشند که انتخاب مورد نظرشان در ادامه‌ی تحصیلات و بازار کار آنها تاثیر مهمی خواهد داشت.

چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هدایت تحصیلی از سال دوم متوسطه که در ساختار فعلی بود، به پایه‌ی نهم در ساختار جدید منتقل شده و پیش دانشگاهی نیز برای دانش‌آموزانی که در پایه‌ی نهم هستند، حذف خواهد شد، بنابراین هدایت تحصیلی در پایان دوره‌ی اول متوسط انجام می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان هر انتخابی‌ که انجام دهند، در ادامه تحصیل و اشتغال آنها تاثیر گذار خواهد بود، بنابراین مهم‌ترین زمینه برای داشتن انتخابی مناسب، افزایش اطلاعات و آگاهی خانواده‌ها‌ است و ساز و کارهای مشاوره‌ای برای داشتن انتخابی صحیح باید صورت بگیرد. 

چهاربند بیان داشت: در رشته‌ی علوم انسانی نیز با توجه به تاکیدی که در سند تحول بنیادین وجود دارد،‌ هدایت استعدادهای برتر به سمت ادبیات علوم انسانی تاکید شده است و تلاش ما بر این است که با تاسیس مدارس فرهنگ، قدمی بزرگ در این زمینه داشته باشیم. 

وی در پایان گفت: ما در حال امکان سنجی هستیم و با یک شعاع دسترسی منطقی، متناسب با نیاز سنجی، ظرفیت لازم را برای پذیرش دانش آموزان در مدارس فرهنگ را فراهم می‌کنیم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۴
یعنی چی هر روز یه جور میشه
آخرین اخبار