«خارش هفت‌ ماهه» گذری میان واقعیت و خیال

نمایش «خارش هفت‌ماهه» با گذری میان واقعیت و خیال دغدغه‌های جامعه را به نمایش می‌گذارد.

مریم مالمیر، کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «خارش هفت‌ماهه» گفت: متاسفانه در جامعه امروز نبود تعهد به چشم می‌خورد و هر هنرمندی دغدغه‌ای دارد و این مسئله برای من حائز اهمیت بود. به همین جهت نمایشنامه‌ای درباره این موضوع به نگارش در‌آوردم؛ البته قرار بود سال پیش این اثر در فضای یک کافه اجرا شود، اما با انتخاب بازیگران، نهایتاً متن این نمایشنامه را برای اجرا در تماشاخانه آماده کردیم.

وی در خصوص داستان این اثر نمایشی بیان کرد: نمایش «خارش هفت‌ماهه» روایتگر زندگی نویسنده‌ای به نام مریم است که در رابطه‌اش دچار سردرگمی شده و ما امکان‌های مختلف یک اتفاقی را که پیش آمده برای مخاطب به نمایش می‌گذاریم و هر شخصیت مجال دفاع از خودش را دارد؛ چرا که ما نمی‌خواهیم قضاوت کنیم و این امر را به خود مخاطب واگذار کرده‌ایم.

مالمیر، ادامه داد: این اثر نمایشی گذری میان واقعیت و خیال است و 4 شخصیت دارد که سه شخصیت اصلی و یکی فرعی است.

وی در خصوص طراحی صحنه نمایش «خارش هفت‌ماهه» تصریح کرد: صحنه این نمایش یک کافه و به صورت مینی‌مال طراحی شده است و به سبب آنکه فضای ذهنی زن را به نمایش می‌گذاریم، میز میان دو شخصیت با دوری آن‌ها بزرگتر و عریض‌تر می‌شود. همچنین در هر صحنه تغییرات جزئی را در لباس شخصیت‌ها ایجاد کردیم.

گفتنی است؛ نمایش «خارش هفت‌ماهه» تا 15 آذر در تماشاخانه دراما به روی صحنه می‌رود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار