معاینه؛ ارزش پزشکی که در حال انقراض است

رئیس کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی از انقراض ارزش پزشکی معاینه در کشور خبر داد و گفت: معاینات اشتباه موجب صرف هزینه‌های بی‌جا در عرصه پزشکی گردیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پروفسور علیرضا رنجبر رئیس کنگره در ششمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی در خصوص اهداف بنیاد آکادمیک پزشکی گفت: مهمترین اهداف بنیاد اکادمیک پزشکی شامل مشارکت در دانش، هنر، اخلاق پزشکی‌، افزایش ارتباط علمی بین دانشمندان و متخصصان و تشویق پژوهشگران و رسیدن به استانداردها است. 

وی افزود: این بنیاد تلاش دارد در کنار پیشرفت‌های بدست آمده نقاط ضعف و قوت را مورد بحث قرار دهد در این راستا دو بیمار را مورد بررسی قرار دادیم. بیمار اول از هفته دوم پس از تولد دچار تشنج شدید شد تا اینکه کودک به 26 بار حملات تشنج دچار می‌شد در سن دو سالگی یک هیبروتمی عضلانی و اختلال در وزن گرفتن در وی ایجاد شد. 

آزمایشات مختلفی صورت گرفت و تمام داروهای ضد تشنج برای وی استفاده شد ولی نتیجه‌ای حاصل نگردید اینجاست که پیشرفت دانش مولکولی می‌تواند مثمر ثمر باشد باید تلاش شود که سلول‌های عصبی چه تغییراتی داشته‌اند و چه اتفاقی در سطح سیتوپلاسم بیمار افتاده است. باید وضعیت دوپامین را در سلول‌های بیمار تشخیص دهیم. در حال حاضر با درمان‌هایی که برای بیمار انجام شده است وی قادر به راه رفتن است.

وی تصریح کرد: ارزش پزشکی که در حال از بین رفتن است معاینه می‌باشد چرا که با معاینه درست و تشخیص بیماری از صرف‌ هزینه‌های بیجا و طولانی شدن و پیشرفت بیماری جلوگیری می‌شود. 

دکتر مهناز رسولی نژاد دبیر علمی کنگره ضمن تشکر از حضور اساتید در مراسم در خصوص برنامه‌های ششمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در دانش پزشکی گفت: این کنگره 4 روز ادامه خواهد داشت و از همه دستاوردهای دانشمندان در عرصه پزشکی استفاده خواهیم کرد 150 مقاله از محققان جوان به دست ما رسیده که 50 مقاله در کتاب کنگره به چاپ رسیده است 14 پانل و 70 سخنرانی در زمینه سول‌های بنیادی،‌ پیوند اعضا، کلیه‌، قلب، حوزه سلامت‌، پزشکی قانونی و اخلاق پزشکی داشته‌ایم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار