خونریزی مغزی و مننژیت هر دو با هم به این نوزاد حمله کردند + تصاویر

خونریزی مغز و مننژیت هر دو بیماری مرگباری هستند که در عرض 6 هفته از تولد در یک نوزاد بروز کردند اما هوشیاری والدین و مراقبت‌های پزشکی و همینطور توان جسمانی نوزاد مانع از غلبه این دو بیماری و مرگ نوزاد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان یک نوزاد پسر به نام Dani Penman اهل کشور انگلستان که هم‌اکنون 10 ماه سن دارد، دو بار در طول عمر کوتاه خود با مشکلات مغزی بسیار شدید و مرگبار مواجه شده و در هر دو بار توانسته جان سالم بدر ببرد .


گفتنی است، پدر و مادر او در 4 هفتگی تولد فرزندشان متوجه شدند که او شبها برای خوردن شیر از خواب بیدار نمی‌شود و خواب است. با ادامه نگرانی  پدر و مادر و مراجعه به پزشک متخصصان تشخیص خونریزی مغزی در دنی را دادند و به صورت اورژانسی او را تحت یک عمل جراحی بسیار گسترده قرار دارند.


پس از اتمام جراحی و تنها دو هفته پس از اتمام آن این کودک نشانه‌های ابتلا به مننژیت مغزی را از خود نشان داد و اینبار در 6 هفتگی تحت درمان بیماری مرگبار مننژیت قرار گرفت.

او به نوع خاصی از مننژیت مبتلا شده بود که سبب مرگ بیش از 80 درصد افراد درگیر می‌شود و بسیار نادر است.


پزشکان در بار اول که دچار خونریزی مغزی شده بود به والدین او هشدار داده بود که چنانچه 20 دقیقه دیرتر کودک تحت معاینه پزشکی قرار می‌گرفت به طور حتم جان خود را از دست می‌داد.

مادر Dani بارداری بدون مشکلی را پشت سر گذاشت اما Dani در هفته 27 بارداری در حالی که بند ناف 4 دور به دور گردن او پیچیده شده بود، بدنیا آمد.

بر اساس آمارهای بنیاد تحقیقات مننژیت انگلستان تخمین زده می‌شود که هر ساله تنها در کشور انگلستان و ایرلند 3400 مورد ابتلا به مننژیت باکتریایی و شوک پستی سمی ناشی از فساد اعضای بدن به خاطر ابتلا به آنفولانزا وجود دارد.

بر این اساس یعنی در این کشور هر روز 90 نفر به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند و نیز یک نفر از هر 10 نفر جان خود را از دست می‌دهد.

افراد نجات یافته از این بیماری‌ها در اغلب اوقات دچار مشکلات و عوارض شدید ناشی از آن چون آسیب مغزی و قطع عضو و ناشنوایی می‌شوند.

کارشناسان تزریق واکسن مننژیت را یک اقدام پیشگیرانه بسیار مفید می‌دانند، هر چند که متاسفانه این واکنش از تمامی انواع بیماری مننژیت مصونیت ایجاد نمی‌کند.

از جمله نشانه‌های بیماری مننژیت و شوک پستی سمی می‌توان تب، استفراغ، سردرد شدید، درد مفاصل، سردی دستها و پاها،‌رنگ پریدگ پوست، لکه لکه شدن پوست، تنفس سریع، احساس نفس تنگی، سفت شدن گردن، خواب‌آلودگی، گیجی، هذیان، تشنج و بی‌اشتهایی را نام برد.

خوشبختانه Dani با وجود ابتلا به دو بیماری مرگبار از هر دو جان سالم بدر برده و بیماری‌ها سبب ایجاد عوارض بلند مدت بر سلامت او نشده‌‌اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: نوزاد ، مننژیت ، مغز ، ناشنوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار