بی‌مهری بیمه‌ها نسبت به خدمات توانبخشی

بیمه‌ها در رابطه با تجهیزات پزشکی در بخش شنوایی هیچ مبلغی را پرداخت نمی‌کنند.

دکتر محمد اکبری رئیس دانشگاه توانبخشی علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص واردات تجهیزات پزشکی در حوزه توانبخشی بویژه سمعک گفت: باید واردات همه‌ محصولات و لوازم تحت قوانین و مقررات صورت گیرد بویژه واردات تجهیزات پزشکی که باید نظارت و مراقبت فراوانی در این زمینه صورت گیرد چرا که این اقلام با جان و سلامت بیماران طرف می‌باشند. باید از استانداردهای کشور عبور و مورد تایید متخصصان امر قرار بگیرند .

وی در خصوص سمعک‌های قاچاق عنوان کرد: باید حساسیت بیش از حد بر روی سمعک‌های قاچاق‌ داشته باشیم چرا که بعضی از سمعک‌ها ممکن است فرکانس صدا را کم و زیاد کند و به گوش بیماران صدمه بزند. ما به هیچ عنوان این سمعک‌ها را تایید نمی‌کنیم و توصیه می‌کنیم که سمعک‌ها را از مراکزی که مورد تایید وزارت بهداشت و استاندارد هستند تهیه کنند.
 
این صاحب نظر در خصوص حمایت بیمه از این حوزه درمانی بیان کرد: بیمه‌ها در رابطه با تجهیزات پزشکی در بخش شنوایی هیچ مبلغی را پرداخت نمی‌کنند. امیدواریم با حساسیت‌های وزیر بهداشت زمانی برسد که توان حمایت بیماران در زمینه سمعک‌ها را داشته باشیم.

اکبری در خصوص تاثیر طرح تحول سلامت در حوزه شنوایی شناسی گفت: در طرح تحول سلامت که تمرکز بر بیماران بستری و تخت است چندان تاثیری در خصوص بیماران سرپایی ندارد ما به دنبال برنامه‌ای هستیم که بتوانیم با استفاده از طرح تحول سلامت نیاز بیماران مراجعه کنند به دانشکده توانبخشی را جوابگو باشیم.

وی در خصوص برنامه‌های آتی دانشکده توانبخشی عنوان کرد: ما به دنبال افزایش رشته‌ها در حوزه توانبخشی و افزایش کیفیت رشته‌ها هستیم. در حال حاضر تمرکز ما بر روی بالا بردن کیفیت خدمات و رشته‌ها می‌باشد که در این راستا کارگاه‌های آموزشی بسیاری را تشکیل داده‌ایم تا از لحاظ عملی و بالینی کیفیت را بالا ببریم. باید بتوانیم در عرصه عملی خود را نشان دهیم. 

وی در خصوص رتبه ایران از نظر تخصص و عملکرد شنوایی شناسی در دنیا گفت: ما در منطقه رتبه دوم را در شنوایی شناسی داریم و با کشورهای مصر و ترکیه در رقابت‌ هستیم، با تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است، امیدواریم بتوانیم رتبه اول را در منطقه داشته باشیم. 




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار