تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

لرزش تئاترشهر 15 میلیارد خسارت بر جای گذاشت

برای تعویض ماشینرِی سالن اصلی و خرید تجهیزات جدید 15 میلیارد اعتبار لازم است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهمترین اخبار تئاتر در هفته‌ای که گذشت را در ادامه می‌خوانید: 


خبرهایی از گوشه و کنار تئاتر

* یکتا ناصر بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر کشور به جمع بازیگران نمایش «ترور» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی پیوست.

این بازیگر قرار است به جای میترا حجار که به تازگی از این پروژه جدا شده است، در نقش شخصیت قطام ایفای نقش کند.

* شامگاه ۵ آبان ماه اولین روز از آیین‌های عاشورایی و تعزیه دهه دوم محرم، با استقبال سوگواران حسینی در محوطه مجموعه تئاتر شهر برگزار شد. محوطه مجموعه تئاتر شهر با سکویی که گستره وسیعی از میدان و فضای باز چهارراه ولیعصر است، شب گذشته میزبان جمعیت انبوهی از سوگواران حسینی و علاقه‌مندان آیین‌های عاشورایی بود که از ساعتی پیش از شروع مراسم در این محوطه حضور پیدا کرده بودند.

* اولین هفته فرهنگی تئاتر از سوی امور بین‌الملل اداره‌کل هنرهای نمایشی به تئاتر لهستان اختصاص پیدا کرده که آذرماه ۹۴ در تهران برگزار می‌شود.

* فردین خلعتبری از آهنگسازان مطرح موسیقی و محمد چرمشیر از چهره‌های شناخته شده عرصه نمایشنامه‌نویسی ایران در جدیدترین تجربه کارگردانی علی رفیعی حضور پیدا کردند.

علی رفیعی کارگردان نمایش «خاطرات و کابوس‌ها ...» قصد دارد، بعد از اجرای این اثر نمایشی در تالار وحدت، نمایش «آشپزخانه» نوشته آرنولد وسکر را در قالب اقتباسی ایرانی در تالار مولوی روی صحنه ببرد.

* حمید شاه‌آبادی مشاور امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین مسافر آستانه عضو شورای مرکزی تئاتر کشور، سعید اسدی دبیر سی‌ و ‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، حسینعلی بیات مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه جمعی از هنرمندان و خانواده شهدای غواص سه‌شنبه شب ۵ آبان ماه، به تماشای نمایش «یک از ۱۷۵» به کارگردانی حامد هوشیاری در تالار محراب نشستند.

* نشست خبری نمایش «اتراق در خواب قیلوله» صبح سه‌شنبه پنجم آبان ماه در تماشاخانه باران برگزار شد. در این نشست رسانه‌ای، میلاد نیک‌آبادی کارگردان، مهدی شفیعی زرگر نویسنده نمایش و خیام وقارکاشانی تهیه کننده و مدیر کمپانی باران حضور داشتند.


تازه‌های تئاتر

* نمایش «به سلامتی جاده» نوشته هرولد پینتر به کارگردانی مهدی سقا و تهیه‌کنندگی پیمان یاحقی در خانه نمایش «دا» روی صحنه می‌رود.

* رادیوتئاتر «عکس اتفاق عزیز» نوشته محمد مساوات و کارگردانی پیمان قریب پناه در سالن تئاتر «سه نقطه» روی صحنه خواهد رفت.

* نمایش «یک دم و دو گوش» به کارگردانی و نویسندگی ریحانه سلامت ویژه کودکان گروه سنی الف، از ۱۰ آبان تا ۱۰ آذر ماه در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود.

* نمایش «رینارد روباهه» ویژه کودکان به نویسندگی آرتور فاکویز و کارگردانی احمد تیموری از ششم آبان ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت.


چه خبر از تئاتر شهر؟

سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد، درباره بودجه مورد نیاز برای تعویض ماشینری سالن اصلی و خرید تجهیزات جدید اعلام کرد که این بخش نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.


چند خط از جشنواره‌های تئاتر

* اسامی ۱۰ نمایش‌نا‌مه‌ منتخب برای شرکت در مرحله نهایی بخش مسابقه‌ نمایش‌نا‌مه‌نویسی سی‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.

* بخش سوم اجرای عمومی نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر مقاومت اعلام شد.

* حمید جبلی، عباس کوثری و سیامک زمردی مطلق به عنوان داوران بخش عکس پانزدهمین جشنواه سراسری تئاتر مقاومت انتخاب شدند.

* فراخوان و شرایط شرکت در بخش پوستر و هویت بصری سی و چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.

* پلاتوهای اداره تئاتر در حال حاضر پذیرای ۱۸گروه نمایشی جهت تمرین و آماده شدن برای حضور در سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر هستند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار