تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

از بودجه های دریافت نشده تا اجرای «فصل شیدایی» در عراق

سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد تأکید کرد که هنوز از بودجه بازسازی در سال ۹۴ ریالی دریافت نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سر خط مهمترین اخبار تئاترهفته گذشته را در ادامه میخوانید .

خبرهایی از گوشه و کنار تئاتر

مدیر کل هنرهای نمایشی طی حکمی مرضیه برومند را به عنوان دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک معرفی کرد.

کارگردان نمایش میدانی «فصل شیدایی» از آمادگی عوامل اجرایی و هنری این نمایش برای ارائه آن در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی امسال در کشور عراق خبر داد.

اجرای نمایش «کالیگولا» به کارگردانی همایون غنی‌زاده تا ۳۰ شهریورماه در تالار وحدت تمدید شد.
استقبال تماشاگران از نمایش «سال‌ثانیه» اجرای این نمایش را تا پایان شهریور ماه در مجموعه‌ تاریخی سعدآباد تمدید کرد.

قطب‌الدین صادقی نمایشنامه‌های «کسی شبیه تو مرا به دریا برد» و «شقایق» را برای اجرا در جشنواره تئاتر سازمان بهزیستی به نگارش درآورد.

دهمین ویژه‌برنامه «تولد ماه» که با حمایت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت برگزار می شود پنجشنبه به تولد پرویز پورحسینی اختصاص گرفت.
 
تازه های تئاتر
آیین افتتاح نمایش گل و قداره به نویسندگی و کارگردانی بهزاد فراهانی شامگاه یکشنبه با حضور جمشید مشایخی بازیگر سینما و تلویزیون در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

نمایش «پشت سرتو نگاه نكن» به کارگردانی حامد ادوای ١٥ شهریورماه ساعت ٢٠:٤٥ با حضور خسرو شهراز و با یاد حمید سمندریان اجرای خود را در تماشاخانه استاد مشایخی آغاز کرد.

نمایش «خمره» بر اساس داستانی از هوشنگ مرادی کرمانی به کارگردانی مزدک میرعابدینی از ۱۴ شهریور ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت.

15 شهریور ماه مراسم افتتاح نمایش «آتن - مسکو» به کارگردانی اشکان تفنگ سازان با حضور بهاره رهنما در تئاتر باران برپا شد.
 
در تئاتر شهر چه میگذرد؟
مجموعه تئاتر شهر به عنوان اصلی‌ترین بنای تئاتری کشور که در فهرست میراث فرهنگی ایران به ثبت رسیده، طی یک دهه اخیر ۲ بار مورد بازسازی قرار گرفت  بازسازی اول که در سال ۸۶ انجام شد باعث ۹ ماه تعطیلی مجموعه به طور کامل شد بازسازی دوم در مهرماه سال ۹۳ و در سالن‌های سایه، قشقایی و کارگاه نمایش انجام شد و قرار بر این بود که تا پایان سال گذشته به پایان برسد. حال نه تنها این بازسازی وارد یکسالگی خود می‌شود، بلکه هنوز هم به پایان نرسیده و به تازگی نیز پیمانکار این بازسازی، کار خود را به بهانه تمام شدن مهلت قرارداد، ترک کرده است.

سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد با اشاره به پرداخت ۴ میلیارد تومان از قرارداد ۵ میلیارد تومانی پیمانکار بازسازی تئاتر شهر، تأکید کرد که هنوز از بودجه بازسازی در سال ۹۴ ریالی دریافت نشده است.

اجرای نمایش کمدی «مضحکه شبیه قتل» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی چهارشنبه ۱۸ شهریور ماه با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی و رییس مجموعه تئاتر شهر در تالار اصلی این مجموعه آغاز شد.
 
از مرکز تئاتر« صبا »و «خاوران »چه خبر؟
محمد مهدی خاتمی مدیر روابط عمومی و مشاور هنری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از افتتاح مرکز تجربی «صبا»همزمان  با آماده شدن پردیس تئاتر تهران (خاوران) در مهر ماه خبر داد.
 
چند خط از جشنواره های تئاتر
گروه انتخاب متون بخش تازه های تئاتر ایران متشکل از خسرو حکیم رابط، فرهاد مهندس پور و نادر برهانی مرند پس از بررسی دقیق و برگزاری جلسات تصمیم گیری، از میان ۱۵۸ درخواست حضور از سراسر کشور، ۳۰ گروه نمایشی و متون پیشنهادی شان را برای حضور در مرحله بعدی انتخاب این بخش برگزیدند.

شامگاه پنج شنبه  طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی و هنرمندان، نفرات و گروه های برتری جشنواره تئاتر کردی سقز معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

دبیر جشنواره طی حکمی حمیدرضا اردلان، سعید اسدی و نصرالله قادری را به عنوان هیات داوران بخش پژوهش معرفی کرد.

هیأت داوران بخش مسابقه نمایشنامه نویسی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، متشکل از ۳ نمایشنامه نویس انتخاب و معرفی شدند. مهرداد رایانی مخصوص، فارس باقری و شهرام احمدزاده داوری آثار متقاضی حضور در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره پانزدهم را عهده‌دار شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار