بن بست بودجه؛ جدال آشنای جمهوری‌خواهان و دموکراتهای کنگره آمریکا

هر ساله همزمان با داغ شدن بحث بودجه در کنگره آمریکا، زمزمه ها در خصوص تعطیلی دولت جان تازه ای می گیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، هنوز مذاکرات بودجه در کنگره آمریکا به طور جدی آغاز نشده است؛ اما خبرها حاکی از آن است که نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکراتها در همان ابتدای کار به بن بست رسیده اند.

جمهوری‌خواهان خواستار کاهش آن بخش از هزینه های دولت هستند که به طرح های خدمات رفاهی معروف است. این درحالیست که نمایندگان دموکرات خواهان افزایش بودجه این طرح ها هستند. 

بحث بودجه در کنگره در حالی داغ می شود که مجلس نمایندگان هنوز رئیس جدید خود را معرفی نکرده است. استعفای جان بینر – رئیس مجلس نمایندگان آمریکا – کار را برای میچ مکانل – رهبر اکثریت سنا – در بحث بودجه دشوار خواهد کرد. میچ مکانل مخالف تعطیلی دولت است. با کناره گیری جان بینر، وی دیگر همراهی نخواهد داشت تا در برابر جمهوری‌خواهان محافظه کار و افراطی کنگره بایستد و مانع از تعطیلی دولت شود.

 با توجه به اینکه نمایندگان دموکرات در خصوص "اوباماکر" – طرح گسترش خدمات درمانی – و امنیت اجتماعی حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نیستند، به نظر می رسد بحث بودجه امسال نیز با فراز و نشیب هایی همراه شود. چرا که جمهوری‌خواهان به عنوان مخالفان اصلی طرح اوباماکر و افزایش بودجه طرح های رفاهی دولت، از اختصاص اعتبار به این طرح ها استقبال نخواهند کرد.

اگر کنگره آمریکا خواهان جلوگیری از تعطیلی دولت است، باید طرح بودجه را تا پیش از 11 دسامبر (21 آذر) تصویب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار