ساری؛

مراسم گرامیداشت جان باختگان فاجعه منا در ساری برگزار شد

مراسم گرامیداشت 48 تن از زائران بیت الحرام مازندرانی که در فاجعه منا جان باختند عصر روز یکشنبه در مسجد جامع ساری برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ؛این مراسم با حضور استاندار مازندران ،نماینده ولی فقیه در استان و شماری از مدیران و مسوولان لشگری و انتظامی برگزار شد.

آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم گفت: آل سعود مسئول مستقیم فاجعه منا است و باید جوابگوی این فاجعه انسانی باشد.

وی اضافه کرد: جهان اسلام باید با تشکیل کمیته حقیقت یاب مجرمین ومقصرین این فاجعه را شناسایی و بر اساس قوانین بین المللی محاکمه شوند.

آیت الله طبرسی تصریح کرد: از 54 کشور جهان اسلام ، زائرین و حاجیان 24 کشور در این فاجعه جانشان را از دست دادند، پس کشورهای اسلامی باید یکپارچه از آل سعود احقاق حق خون کشته هایشان را کنند.

امام جمعه ساری و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: با شکل گیری شورای جهان اسلام باید امنیت موسم حج را در سال های آینده تضمین کنیم.

آیت الله طبرسی گفت : جنایتی که در اثر بی عرضگی آل سعود در منا رخ داده است در تاریخ جهان اسلام محو نخواهد شد و اگر آل سعود جوابگوی این فاجعه نباشد، مدیریت گردهم آمدن مسلمین جهان در قبلگاه الهی باید تعیین و تکلیف شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر ملت کشورهای جهان اسلام یکپارچه در غم و اندوه هستند و به همین دلیل همزمان با بیت مقام معظم رهبری در تمامی مراکز استان های کشور مراسم گرامیداشت جانباختگان منا در حال برگزاری است.

در موسم حج سال جاری سه هزار نفر از استان مازندران به سرزمین وحی اعزام شدند که 48 نفرشان در فاجعه منا جان باختند.

انتهای پیام /ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.