ساری؛

ظریف در پیگیری فاجعه منا کم کاری کرد

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: کم‌کاری از سوی وزیرخارجه در فاجعه منا توجیه‌پذیر نیست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزت‌الله يوسفيان‌ملا با‌بیان این‌که انتظار‌مان در بخش سياست خارجی از آقای ظريف خيلی بيشتر از اين‌ها بود، گفت: درست است كه مسئله هسته‌ای و مذاكرات ژنو بسيار سرنوشت‌ساز است اما اين دليل نمی‌شود که همه اركان وزارت‌خارجه را رها كنيم.

وی به ملاقات‌های شتاب‌زده ظريف در زمان فاجعه منا در كشور‌های مختلف اشاره کرد و افزود: وزارت خارجه در مسئله منا باید از دیگر ارگان‌های کشور فعالیت بیشتری از خود نشان می‌داد و حتی خود وزیر هم باید سفر‌های دیگرش را متوقف می‌كرد.

نماينده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصريح كرد: وزير بهداشت مسئول پيگيری مسائل سياسی وزارت خارجه نيست و وقتی در وزارت خارجه كفه سياسی تراز نشود، قطعاً هزينه‌هايی باید داد.

يوسفيان‎ملا رها کردن مذاکرات از سوی وزیر امور خارجه را در زمان این فاجعه بزرگ یک امر ضروری دانست و اضافه کرد: ظريف می‌بايست مذاكرات را رها و مسائل منا را پيگير می‌شد، در صورتی كه در طول اين مدت همه ابتكار عمل دست سازمان حج و زيارت بود.

وی با اشاره به این‌که مسئله هسته‌ای مسئله مهمی است اما نباید همه چيز وزارت خارجه را رها کرد، متذکر شد: طی اين دو سال به بهانه اهميت مسائل هسته‌ای همه سياسست‌های خارجی تعطيل شد.

نماينده آمل در مجلس شورای اسلامی، پيگيری سرنوشت بازماندگان در منا و غربت ايرانيان را يادآور شد و تصريح كرد: در مجلس شورای اسلامی تذكر جدی به آقای ظريف داده می‌شود.

یوسفیان‌ملا به اهمیت پیگیری فاجعه منا از سوی وزارت خارجه اشاره کرد و ادامه داد: مذاكرات كه در حال انجام است و چيزی مهم‌تر از مسئله منا که جان هزاران ايرانی در غربت به خطر بود، وجود نداشت.

وی با بیان این‌که ظريف می‌بايست تهاجم سياسی را ساماندهی می‌كرد و تمام وزارت‌خارجه را به سمت این موضوع گسيل می‌داد، خاطر‌نشان کرد: بعد از كشتار سال 66 شرايطی كه برای حجاج در منا پيش آمد، بی‌سابقه بود و اصلاً تحركی در نظام خارجی نديديم.

يوسفيان‌ملا در پایان کم‌کاری از سوی وزارت‌خارجه را توجیه‌ناپذیر دانست و گفت: اگر به ظريف ويزا داده نشد می‌توانست از طريق كشور همسايه اقدام كند و وارد عربستان شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ظریف ، پیگیری ، فاجعه ، منا ، کم کاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.