ساری؛

تولید 270 تن گردو در بهشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از تولید بیش از 270 تن گردو در این شهرستان خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  حقیقی گفت : شهرستان بهشهر دارای یک هزارو 800 هکتار باغ گردو به صورت متمرکز و پراکنده در مناطق کوهستانی و میان بند بوده که 900 هکتار آن بارور است .

وی با بیان اینکه عملیات برداشت گردو در این شهرستان به پایان رسیده است گفت : مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر در راستای تغییر الگوی کشت در مناطق کوهستانی و میان بند و ایجاد اشتغال پایدار ، افزایش درآمد روستاییان و بهره وری بهینه از زمین ها و جلوگیری از فرسایش خاک در چند سال اخیر اقدام به احداث باغ سیاه ریشه در سطح 3 هزار و 200 هکتار کرده است .

وی افزود : این مدیریت برای احداث باغ های سیاه ریشه شامل گردو ، سیب ،به و فندق تسهیلات بانکی کم بهره ،توزیع نهال یارانه ای ،ایجاد باغ های الگویی در اختیار باغ دارها قرار می دهد .

حقیقی تصریح کرد :امسال به دلیل نبود سرمای شدید بهاره اکثر باغ ها به خصوص باغ های گردو به بار نشسته است و با برآوردهای صورت گرفته بیش از 270 تن گردو در این شهرستان تولید شد.

وی در پایان گفت : هر کیلوگرم گردو در این شهرستان 15 هزار تومان به فروش رسید که درآمد حاصل از یک هکتار باغ گردو 45 میلیون ریال عاید باغدارها شده است .

انتهای پیام /س

برچسب ها: تولید ، 270تن ، گردو ، بهشهر ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.