ساری؛

انتخاب شهر آمل به عنوان پایلوت بررسی ساخت نیروگاه زباله سوز کشور

دیدار مدیر شرکت جی جی سی ژاپن در خصوص ساخت نیروگاه زباله سوز کشور در آمل صورت گرفت و بحث و تبادل نظر انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ؛سرپرست فرمانداری ویژه آمل با اشاره به علاقمندی مسئولین شهر آمل در خصوص حل معضل مشکل زباله گفت: دنیای کنونی به سمتی سوق پیدا می کند که به دفع و دفن بهداشتی زباله در کنار توسعه و بهبود زندگی مردم را حل کند.

احمد منفرد با بیان اینکه تمام شهروندان باید برای حل مشکل زباله مشارکت داشته باشند افزود: برای استانهای شمالی کشور بخصوص شهر آمل خصوصیت دفع و دفن بهداشتی زباله از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی تاکید کرد: آمل به جهت نزولات آسمانی ازسایر شهرهای کشور بالاتر است و با کشور ژاپن مشابهت دارد و سطح آب های زیرزمینی به شدت بالا می باشد.

به گفته وی: در راستای توسعه پایدار در دفع ودفن بهداشتی هم زیستی با طبیعت باشد که به عنوان دوستدار طبیعت با آن برخورد کنیم.

وی با اشاره به ملاقات رییس سازمان محیط زیست کشور با وزیر محیط زیست کشور ژاپن در خصوص حل مشکل زباله در کشور یادآورشد: این دیدار نقطه شروع برای کشور و شهرهای دیگر همانند آمل باشد که مشکل دفن زباله را دارند و سرآغازی با شرکت جی جی سی که با تدبیر ودرایت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار پرتلاش محقق شود.

شهردار آمل با اشاره به اینکه شرکت جی جی سی سه بار سفر به آمل داشتند گفت: خوشبختانه با بررسی هایی که صورت گرفت شهر آمل به عنوان طرح پایلوت بررسی ساخت نیروگاه زباله سوز مورد توجه قرارگرفت.

احمد امیرسلیمانی اشاره کرد: با اتمام طرح بررسی مدل جهت ساخت کارخانه زباله سوز با انجام توافق بین شرکت جی جی سی و وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور توسط شهرداری آمل با بررسی های مالی و با عقد قرارداد برای شروع کار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه روزانه حدود 300تن زباله شهر و روستاهای آمل به محل دپوی زباله شهرداری درعمارت حمل و به صورت سنتی دفن می شود، افزود: شهرداری آمل در سالهای اخیر از بخش های خصوصی داخلی و حتی خارجی سرمایه گذار برای ساخت کارخانه زباله سوز و کمپوست زباله دعوت کرده که متاسفانه تاکنون عملیاتی نشده است.

به گفته وی: شهرداری آمل در این مدت برنامه های کوتاه مدت آموزشی در راستای کاهش تولید زباله شهروندان و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر با راه اندازی 15 ایستگاه ثابت تفکیک زباله از مبدا و جداسازی زباله تر، بخشی از معضل زباله شهرستان را کاهش و مدیریت کرده است.
فوجی سو مدیرشرکت جی جی سی ژاپن هم در این نشست با اعلام اینکه این شرکت برای ارائه خدمات فنی و همکاری با شهرداری آمل در خصوص مدیریت پسماند زباله این شهر آمادگی دارد، گفت: این شرکت آمادگی دارد تا حداقل 50درصد از هزینه های مراحل ساخت نیروگاه را با شهرداری آمل همکاری کند.
فوجی سو افزود: هزینه دقیق اجرای این پروژه مهم اکنون به طور دقیق مشخص نیست و باید نتایج بررسی ها در محل شرکت در ژاپن باحضور دیگر کارشناسان شرکت آنالیز و اعلام شود.

وی یادآورشد: انتخاب شهر آمل و حل مشکل زباله این شهر براساس بررسی های قبلی کارشناسان این شرکت و ازمیان شهرهای گزینه استانهای شمالی بوده و اگر مشکلی در ادامه پیش نیاید علاقمند به همکاری با ایران وشهر آمل خواهیم بود.

مدیرشرکت جی جی سی ژاپن با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار نفر در این شرکت در امر کارخانه زباله سوز مشغول به فعالیت هستند ادامه داد: این شرکت 50 سال فعالیت دارد و در80 کشور جهان پروژه های تعریف شده ای را انجام دادیم.

وی با اشاره به فعالیت این شرکت در ایران گفت: فعالیت خوبی را در پالایشگاه اراک و پارس جنوبی 6 و7و 8 در حوزه گاز انجام دادیم که با تحریم عملا کارمان متوقف شد و پس از برداشتن تحریم خیلی راحت تر می توانیم ادامه کارمان را انجام دهیم

انتهای پیام /ش

برچسب ها: انتخاب ، شهر ، آمل ، عنوان ، پایلوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.