یک شب فانتزی در «یکشنبه»

نمایش «یکشنبه» با مضمونی فانتزی روی صحنه می‌رود.

امید دوستی کارگردان نمایش «یکشنبه» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: داستان یک خانواده‌ سه نفره «پدر، مادر، دختری» است که در یکی از شهرستان‌های فرانسه زندگی می‌کنند و صبح یکشنبه یک خودکار با سوراخ کردن سقف و ورودش به خانه اتفاقاتی را رقم می‌‍زند.

وی در خصوص انگیزه انتخاب این نمایشنامه عنوان کرد: وجه فانتزی اثر برایم جذابیت داشت که زمین را به گونه‌ای رها می‌کند و مخاطب می‌تواند تخیل داشته باشد.

دوستی با بیان اینکه اجرا با متن کاملا متفاوت است مطرح کرد: این نمایشنامه شامل 19 قسمت است که یکی از آنها اجرا می‌شود و اگر می‌خواستیم وفادارانه به متن پیش برویم زمان نمایش هشت دقیقه می‌شد اما در حال حاضر با توجه به تغییرات زمان آن 30 دقیقه شده و از یک زاویه دیگر نگاه کردیم.

وی در این راستا افزود: متن اصلیش که فرانسوی است یک سبک کمدی دارد اما ترجمه آن، نمایشنامه را از حالت کمدی بودن آن خارج کرده و اجرای ما یک اجرای فانتزی است که سعی کرده‌ایم فضای کمدی در آن نباشد.

دوستی درباره روزهای اجرای نمایش بیان کرد: «یکشنبه» فقط به مدت ده شب روی صحنه می‌رود چون نمایش‌هایی که معمولا اثر اول یا دوم کارگردانی است از شب دهم به بعد مخاطبانش کم‌رنگ‌تر می‌شوند و یا حتی با  بی‌مخاطبی مواجه می‌شوند.

وی در رابطه با انتخاب این سالن اظهار داشت: سعی کرده‌ام تا سالن را متناسب با نمایش و عوامل آن انتخاب کنم در واقع این اولین تجربه کارگردانیم است که نمایش از لحاظ دکور و عوامل با کمترین قیمت روی صحنه رفته است.

دوستی در خصوص دغدغه جوانان در عرصه تئاتر گفت: ای کاش در سالن چندین کار پرمخاطب را انتخاب می‌کردند و تعاملی را بین هنرمندان ایجاد می‌کردند تا راهی برای جوانان این عرصه فراهم شود.

نمایش «یکشنبه» با طراحی و کارگردانی: امید دوستی در تماشاخانه استاد پرویز فنی‌زاده از 22 شهریور الی 1 مهر ساعت 18:30 روی صحنه می‌رود.

از عوامل این کار می‌توان به: بازیگران مصطفی‌ ملکی، بیتا مختاری، سپیده لاریجانی، طراح و گرافیک: نگار نوروزی اشاره کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار