رویای مردگان در «غرب واقعی»

نمایش «غرب واقعی» از آرزوها و وعده‌های پوچ در غرب می‌گوید.

فرجاد ساکی کارگردان نمایش «غرب واقعی» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: قصه دو برادری است که به صورت اتفاقی پس از سال‌ها در منزل مادریشان یکدیگر را می‌بینند و ورود شخص سوم، ماجرا و اتفاقاتی را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه داستان بیشتر بحث نقد رویاهای آمریکایی است، عنوان کرد: خیلی‌ها بیان کردند که آمریکا سرزمین آرزوها و آزادی‌هاست و با حرف‌هایشان عده‌ای از مردم را جذب این سرزمین‌ کردند اما این نمایش قصد بر نشان دادن آمریکایی واقعی را دارد. سرزمینی که خبری از این رویاها در آن وجود ندارد.

وی در این راستا افزود: در واقع این نمایش درباره از هم پاشیدگی خانواده و معضلات آن می‌گوید که هر کدام از اعضا به چه سرنوشتی دچار می‌شوند و خلأ ایجاد شده‌‌ای را نشان می‌دهد که نمی‌توانند پر کنند.

کارگردان نمایش «غرب واقعی» در خصوص انگیزه‌ خود از انتخاب این موضوع اظهار داشت: با توجه به الگوبرداری‌هایی که از غرب و حرکت‌کردن به سمت فرهنگ آن‌ها می‌َشود، این خود دلیلی برای انتخاب نمایشی با چنین مضمون شد تا راه اشخاصی که رفته‌اند را دنبال کنند و واقعیت‌ها را ببینند.

وی درباره سبک و انتخاب بازیگران مطرح کرد: «غرب واقعی» یک طنز سیاه و یک نمایش رئال است و بازیگران از گروه خودمان (آماتور) و تعدادی از دوستان خارج از گروه انتخاب شده‌اند.

ساکی در پایان گفت: امیدوارم شرایطی در این عرصه به وجود آید تا بتوانیم راحت‌تر کار کنیم و حمایت‌های لازم از سوی مسئولین را بیشتر داشته باشیم.

گفتنی است؛ نمایش «غرب‌ واقعی» به کارگردانی فرجاد ساکی از 22 شهریور الی 13 مهر ساعت 18 در سالن استاد انتظامی روی صحنه می‌رود.

از عوامل این اثر می‌توان به:

نویسنده: سام سپارد، مترجم: خاطره‌ کردکریمی؛ مشاور کارگردان: مسعود فراستی؛ بازیگران: میثاق زارع، محمد شهباز تهرانی، سهیل قنادان، بهاره مصدقیان؛ دستیار کارگردان: محمد ناصری و عکاس: شهلا غیور اشاره کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار