ویندوز 10 متهم به جاسوسی شد!

پس از آنکه ویندوز 10 از سوی متخصصان تکنولوژی به جاسوسی متهم شد، غول های تکنولوژی به کاربران و به خصوص مسئولین کشورها هشدار دادند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از 14 میلیون کاربر در سراسر جهان هم اکنون سیستم عامل ویندوز 10 را بر روی دستگاه های خود نصب کرده و از آن استفاده می کنند، غافل از اینکه مایکروسافت در حال جمع آوری سیل عظیمی از داده های کاربران است.
اخیرا متخصصان و غول های تکنولوژی خبر از جاسوسی مخفیانه مایکروسافت از طریق ویندوز 10 دادند و گفتند: مایکروسافت به سادگی می تواند به تمام ایمیل های شخصی، آدرس ها و دیگر فایل های کاربران دست پیدا کنند.


ویندوز 10 متهم به جاسوسی شد!

متخصصان نیز اذعان داشتند؛ زمانی که کاربران تنظیمات امنیتی نرم افزار خود را فعال کرده و برخی گزینه ها را کاملا خاموش می کنند،سیستم یک سری اطلاعات قابل شناسایی برای مایکروسافت ارسال می کند.

پیش از این مایکروسافت اعلام کرده بود که این جاسوسی حقیقت نداشته و مایکروسافت هیچ گونه اطلاعاتی از کاربران دریافت نمی کند ولی اکنون وب سایت Ars Technica که یکی از معتبرترین سایت های جهان است این ادعا را تکذیب کرد.

وب سایت Ars Technica از سال 1998 کلیه اخبار، اطلاعات و راهنمایی های علمی مربوط به کامپیوتر را منتشر می کند.

به گفته این وب سایت، ویندوز 10 حتی زمانی که برخی از ویژگی های اینترنتی دستگاه مثل Bing و Cortana خاموش باشند اطلاعات کاربران را برای مایکروسافت ارسال می کند و این خطری جدی به خصوص برای مسئولین است.

ویندوز 10 متهم به جاسوسی شد!

به گفته متخصصان با اتصال به اینترنت حتی در صورتی که کاربر OneDrive خود را خاموش کند ،باز هم داده های OneDrive به مایکروسافت منتقل می شوند.

پیتر برایت می نویسد: "هنوز مشخص نیست که این اطلاعات ارسال شده دقیقا چگونه هستند ولی ظاهرا برای دریافت این اطلاعات تنظیمات تله متری (Telemetry) صورت می گیرد و باز هم مشخص نیست که هدف از این جمع آوری اطلاعات چیست."

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار