راه های مقابله با بدافزار های جاسوسی

ابزار های جاسوسی اطلاعات شخصی کاربران را برای یک شخص سوم ارسال می کنند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرم افزار های جاسوسی، برنامه هایی هستند که بدون اطلاع کاربران بر روی رایانه آن ها نصب می شوند و می توانند فعالیت های کاربران را رصد کنند. این ابزار های جاسوسی معمولا برای اهداف تجاری، نمایش تبلیغات و جمع آوری اطلاعات کاربران مورد استفاده قرار می گیرند.

ایزار های جاسوسی می توانند با پر کردن ظرفیت CPU، بر سرعت رایانه ها تاثیر گذار باشند. همچنین این برنامه ها می توانند به جمع آوری اطلاعات شخصی و نمایش صفحال پاپ آپ تبلیغاتی بدون اجازه کاربر نیز بپردازند،‌حتی این ابزار ها ممکن است برای اقدامات جنایی و مجرمانه نیز مورد استفاده قرار گیرند. اما راه هایی برای مقابله با این ابزار های جاسوسی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

1-در هنگام دانلود کردن احتیاط کنید


راه های مقابله با ابدافزار های جاسوسی

اینکه بدانید چه چیزی را از چه سایتی دانلود می کنید بسیار مهم است. خیلی از ابزار های جاسوسی،‌در هنگام دانلود یک برنامه خاص، دانلود می شوند. پس در صورت باز شدن پنجره دانلود ناخواسته، حتما آن را ببندید و قبل از نصب هر برنامه، شرایط استفاده و مجوز هایی که برنامه از شما می خواهد را کامل مطالعه نمایید.

2-از تورنت یا Peer-to-Peer پرهیز کنید


راه های مقابله با ابدافزار های جاسوسی


یکی دیگر از راه های شناخته شده و معمول برای بارگذاری ابزار های جاسوسی، تورنت است. تورنت برای دانلود فایل ها به رایانه های دیگر متصل می شود و این می تواند به پخش و انتشار ابزار های جاسوسی کمک کند. 

3- در مرورگر خود افزونه های مناسب را اضافه کنید


راه های مقابله با ابدافزار های جاسوسی

مرورگر های اینترنت مانند فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر دارای افزونه هایی هستند که باز شدن صفحات پاپ آپ و تبلیغاتی را محدود می کنند. در واقع گاهی اوقات با کلیک های اشتباه بر روی تبلیغات باز شده،‌ابزار های جاسوسی در رایانه کاربران بارگذاری می شوند که این افزونه ها از باز شدن صفحات پاپ آپ جلو گیری می کند.

4-سیستم عامل خود را به روز نگه دارید


راه های مقابله با بدافزار های جاسوسی

به روز نگهداری سیستم عامل،‌یکی از مهمترین عوامل برای جلوگیری از فعالیت ابزار های جاسوسی هستند. واحد امنیت شرکت هایی که سیستم عاملشان در بازار موجود است، همواره در حال کار و تحقیق برای جلو گیری کردن از فعالیت و کار کردن ابزار های جاسوسی هستند و به صورت متوالی در حال ارائه بسته های به روز رسانی هستند.


انتهای پیام/
برچسب ها: ابزار ، ویروس ، جاسوسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار