تولید محصول استراتژیک برای نخستین بار در کشور/ جلوگیری از خروج سالانه بیش از 50میلیون دلار ارز از کشور

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران از طراحی و تولید محصول استراتژیک به نام غلاف‌های حرارتی انقباضی در کشور خبر داد و گفت: با تولید این محصول سالانه از خروج بیش از 50 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

تولید محصول استراتژیک برای نخستین بار در کشور/ جلوگیری از خروج سالانه بیش از 50میلیون دلار ارز از کشوربه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر درویشی عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در نشست خبری که با محوریت دستاوردها و تکنولوژی‌های نوین درصنعت نفت و گاز و پتروشیمی اظهار داشت: شرکت تولیدی و بازرگانی نیاشیمی به عنوان نخستین تولیدکننده عایق‌های گرم و سرد ضد خوردگی صنعت ایران از سال 76 تاکنون فعالیت‌های تولیدی خود را آغاز کرده است و در شرایط فعلی با گذشت بیش از دو دهه فعالیت ظرفیت تولید در کارخانه این مجموعه صنعتی به بیش از 5 هزار تن در سال رسیده است.

وی برای طراحی و تولید  یک محصول استراتژیک به نام غلاف‌های حرراتی انقباضی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این محصول در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، پالایشگاهی و همچنین صنایع اتمی کشور کاربرد فراوان دارد.

درویشی تأکید کرد: این شرکت توانایی و امکانات تولید کالاهای باکیفیت مشابه با کالاهای تولیدی در اروپا و آسیا را دارد و با وجود تحریم‌های ظالمانه توانسته است علاوه بر تأمین نیاز داخلی صادرات نیز به خارج داشته باشد.

عضو انجمن صنایع خوردگی ایران اضافه کرد: با تولید این محصول جدید پلیمری مهندسی شده پیش‌بینی می‌شود که از خروج سالانه بیش از 50 میلیون دلار ارز از  کشور جلوگیری شود وی خودکفایی ارزی برای اقتصاد کشور به ارمغان می‌آورد و علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه ایران نخستین کشور اسلامی منطقه خاورمیانه بوده که به دانش فنی تولید این محصول دست یافته است به طوری که سالانه بیش از 100 میلیون دلار از این محصول استراتژیک به کشورهای مختلف همسایه و منطقه خاورمیانه صادر می‌شود.

درویشی تصریح کرد: ظرفیت تولید این شرکت حدود 25 هزار تن است که در سال گذشته 6 هزار و 700 تن تولید داشته است بنابراین با وجود اینکه این شرکت سالانه 15 هزار تن کالای مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند صادرات به کشور خارجی را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: شرکت نیاشیمی در خط لوله گاز ایران و ارمنستان با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء پروژه‌های عملیاتی را اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: نکته و ویژگی بارز راه‌اندازی این خط جدید تولید و عرضه این محصول جدید آن است که طراحی و تدوین دانش فنی تولید این محصول با ابتکار و خلاقیت جوانان ایرانی انجام گرفته است و در کنار تولید این محصول به دانش کاملا بومی طراحی و ساخت این محصول دست یافته است.

درویشی گفت: این محصول در صنایع مختلف کشور به ویژه برای پوشش خطوط لوله فولادی، انتقال نفت خام، گاز طبیعی، محصولات پتروشیمی همچون اتیلن، خطوط لوله انتقال آب، طرح‌های ساختمانی عمرانی، پروژه‌های پالایشگاهی و نیروگاهی به ویژه صنایع هسته‌ای دارای کاربرد است.

درویشی ادامه داد: علاوه بر این با تولید این محصول ایران از واردات محصولات مشابه آمریکایی و کانادایی به خودکفایی کامل دست یافته است به طوری که حتی در تأمین مواد اولیه و خام این محصول هم به صورت حداکثری از ظرفیت داخلی استفاده شده است.

درویشی گفت: در طول چند سال گذشته این شرکت موفق به صادرات محصولات مشابهی به کشورهای عراق، اقلیم کردستان عراق، هند، ترکمنستان،‌ ترکیه، عمان، بنگلادش، کویت، پاکستان، ارمنستان و کشورهای منطقه آسیای میانه و مرکزی و قفقاز شده است که پیش‌بینی می‌شود محصول جدید هم به بازارهای منطقه‌ای و جهانی صادر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار