کامرون: نیازی به همه‌پرسیِ مجدد دربارۀ استقلال اسکاتلند نیست

نخست‌وزیر انگلیس در جدیدترین اظهارنظر خود یک بار دیگر با برگزاری همه‌پرسی مجدد درخصوص استقلال اسکاتلند از این کشور مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای‌نیوز، نخست‌وزیر انگلیس به‌تازگی مخالفت خود را با برگزاری مجدد استقلال اسکاتلند از انگلیس اعلام کرد. 

"دیوید کامرون" در پاسخ به سخنان یکی از نمایندگان "حزب ملی اسکاتلند(SNP) که خواهان برگزاری یک همه‌پرسی دیگری برای تعیین سرنوشت اسکاتلند شده بود، گفت: "هر تصمیمی که از سوی دولت اسکاتلند برای برگزاری مجدد رفراندوم اتخاذ شود فاقد مشروعیت است. پاسخ مردم اسکاتلند در رفراندوم اول به‌اندازۀ کافی قاطع و روشن بود."

حزب ملی اسکاتلند چندی پیش در انتخابات عمومی انگلیس توانست با کسب 56 کرسی در مجلس نمایندگان انگلیس به یک پیروزی تاریخی در این کشور دست یابد.

به گفته کارشناسان، سخنان اخیر کامرون می‌تواند به تشدید بحران در روابط حزب ملی اسکاتلند و دولت انگلیس بیانجامد. تحلیلگران بر این باورند اجرای سیاست‌های ریاضت اقتصادی، بدعهدی احتمالی دولت در اعطای قدرت سیاسی بیشتر به اسکاتلند و خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا، چاره‌ای جز عزم مردم و نمایندگان اسکاتلند برای برگزاری همه‌پرسی دوم و تصمیم‌گیری درخصوص جدایی از انگلیس نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار