فدریکا موگرینی امروز عازم ایران می شود

مسیول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز وارد تهران می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، فدریکا موگرینی – مسیول سیاست خارجی اتحادیه اروپا -- در نخستین دیدار رسمی خود از منطقه خلیج فارس به کشور عربستان سفر کرد. وی قرار است امروز وارد تهران شود. موگرینی در دیدار روز دوشنبه خود از عربستان با "عادل جبیر" – وزیر امور خارجه عربستان – ملاقات داشت. محور گفتگوهای آنها مسایل منطقه ای بوده است. 

قرار است موگرینی در دیدار از تهران با محمد جواد ظریف – وزیر امور خارجه ایران --  و چندین مقام ارشد دیگر ملاقات کند. 

دیدار موگرینی از تهران در حالی صورت می گیرد که چندی پیش، ایران و گروه 1+5 (انگلیس، چین، فرانسه، روسیه، آمریکا و آلمان) پس از مذاکرات چندین ساله توانستند به جمع بندی مذاکرات هسته ای دست یابند. اتحادیه اروپا نیز در این مذاکرات نقش اساسی بر عهده داشت. 

مسیول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با استقبال از نهایی شدن مذاکرات هسته ای در وین، از آن به عنوان روزنه امیدی برای تمامی دنیا نام برد. ایران و گروه 1+5، 14 ژوئیه (23 تیر) در وین متن توافق هسته ای را نهایی کردند. 

در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد 70 مقام سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اروپایی اعلام کردند توافق هسته ای چهاردهم ژوئیه زمینه را برای پایان دادن به اختلافات ایران و اروپا فراهم کرد. 
در این بیانیه از تمامی طرف ها خواسته شده است توافق هسته ای را به اجرا گذارند. در این بیانیه همچنین از جامعه بین الملل خواسته شده است به این توافق پایبند بمانند. 

فدریکا موگرینی قرار است در دیدار خود از تهران در خصوص بحران یمن، عراق و سوریه گفتگو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار