اصفهان؛

نقاط حادثه خيز كوه صفه ايمن سازي شده است

مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان گفت:كليه نقاط حادثه خيز در كوهستان صفه شناسايي و ايمن سازي شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آتشپاد بهزاد بزرگزاد با اعلام اين خبر اظهار كرد : آتش نشان حرفه اي كوهنورد، كليه نقاط حادثه خيز و خطر ناك در كو هستان صفه را شناسايي و با استفاده از كابل كشي،نصب تابلو و ارائه تو ضيحات به كوهنوردان ، حادثه در اين مناطق را كاهش داده اند و همچنين قسمت هاي صعب العبور ميخ كوبي گرديده است تا سرعت نجاتگري افزايش يابد.

وي افزود : نيروي عملياتي مختصص كوهنوردي و نجات در ارتفاع همچنين در روز هاي تعطيل و در بخش هاي مختلفي از كوه مستقر شده و ضمن اظهار هشدار هاي لازم به افراد ،بروشور هاي ايمني نيز ارائه مي كنند.

بزرگزاد تصريح كرد: در راستاي تسريع در امر نجاتگري نيز ضمن برنامه ريزي جهت استقرار خودرو و نيرو ها ،يك ايستگاه فرعي نيز در دامنه كوه ايجاد شده تا در صورت بروز حادثه ،ماموران بتوانند در كمترين زمان ممكن به محل حادثه برسند.

مدير عامل سازمان اتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان خاطرنشان كرد: در سال گذشته متاسفانه آمار حادثه ديدگان در كوه صفه بسيار زياد بود اما امسال توانستيم با همكاري شهرداري منطقه 5 ، تجهيزات مدرن در زمينه كوهنوردي و نجات و همچنين امداد در حوادث تله كابين و تله سيژ همچون كارابين ،وينچ خود كشش و... را خريداري كنيم .

وي با تاكيد بر اينكه با برنامه ريزي ها و تدابير در نظر گرفته شده آمار حوادث كوهنوردي سير نزولي يافته است گفت: شهروندان به فنون كوهنوردي آگاهي ندارند و بايستي بدانند شرايط كوهنوردي در كوه صفه بسيار پيچيده است در زمان بروز حادثه يا گم كردن مسير بدون انجام حركت هيچ حركتي با سامانه 125 ستاد فرماندهي آتش نشاني تماس بگيرند.

وي ادامه داد: از سوي ديگر خانواده هايي كه براي طبخ غذا از روشن كردن اتش يا اجاق گاز در فضاي سبز و ما بين درختان كوه صفه استفاده مي كنند باعث مي شوند تا خطرات اتش سوزي در اين منطقه تفريحي افزايش يابد كه به اين منظور خودروي اطفاي حريق در كوه صفه مستقر مي باشد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.