درخواست تظاهرکنندگان آمریکایی برای تعطیلی زندان گوانتانامو

گروه‌های مردمی و حامیان حقوق بشر با برپایی تظاهرات گسترده در واشینگتن از رئیس جمهور آمریکا خواستند به فعالیت زندان گوانتانامو خاتمه دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "علیا هانا حسین،"  مدیر برنامه‌های حمایت از حقوق بشر در مرکز "حقوق اساسی CCR" آمریکا و یکی از مدیران پرونده شکایت علیه زندان گوانتانامو، همزمان با حضور در تظاهرات گسترده مردم واشینگتن اعلام کرد: به موجب نقض آشکار قوانین حقوق بشر و شکنجه زندانیان در پایگاه نظامی "گوانتانامو بی" کوبا، از "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، می‌خواهیم هرچه سریعتر فعالیت این زندان را به حال تعلیق درآورد. 

تظاهرکنندگان در روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه، به سمت وزارت دادگستری آمریکا حرکت کردند و از این نهاد دولتی خواستند درباره شکنجه زندانیان گوانتانامو به دست ماموران سازمان سیا تحقیق کند. "هانا حسین" درباره این حرکت مردمی گفت: ما در مرکز "حقوق اساسی CCR" دست از تلاش‌هایمان برای نشان دادن جنایاتی که علیه زندانیان در گوانتانامو صورت می‌گیرد برنمی‌داریم. ما از رئیس جمهور می‌خواهیم به وضع اسف‌بار زندانیان در این پایگاه نظامی خاتمه دهد و مانع از ادامه شکنجه علیه آنها شود.

همزمان با برپایی تظاهرات در واشینگتن، مردم شهرهای نیویورک، بوستون، شیکاگو، مینیا‌پولیس، سان فرانسیسکو، کارولینای شمالی و ماساچوست نیز برای نشان دادن اعتراض خود نسبت به شکنجه زندانیان به خیابان‌ها آمدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار