رويترز:‌

دامنه شکنجه زندانيان گوانتانامو فراتر از گزارش سنا بوده است

نتایج تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد سازمان جاسوسی آمریکا از دامنه گسترده‌تری از شکنجه ها از آنچه در گزارش سال گذشته سنا آمده، استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس نتایج تازه ترین تحقیقات ، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (‌سیا)‌ از دامنه به مراتب گسترده تری از آنچه در گزارش سال گذشته سنا آمده، از ابزارهای آزار جنسی و شکل های مختلف شکنجه بر ضد زندانیان گوانتانامو استفاده کرده است. 

بنا به اعترافات یک زندانی بازداشتگاه گوانتانامو به نام "ماجد خان"،که هم اکنون به عنوان شاهد به دولت آمریکا کمک می کند، بازپرسان گوانتانامو در طول بازجویی با ریختن آب یخ به روی نقاط حساس بدن و فیلمبرداری از زندانیان به صورت برهنه آنها را شکنجه می کرده‌اند؛ اما هیچیک از این موارد در گزارش سنا درباره شکنجه زندانیان گوانتانامو نیامده است. 

ماجد خان تاکید کرد: بازپرسان که بعضی از آنها مست بودند و به شدت بوی الکل می دادند، آنها را به ضرب و شتم با کمربند و باتون و دیگر ابزار تهدید می کردند. 

با این حال مقامات سیا ماجد خان را به دروغگویی متهم کرده اند. ماجد خان 35 ساله تبعه پاکستان در حال حاضرمنتظر صدور حکم نهایی درباره مجازات خود است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار