مجارستان قوانین مهاجرت اتحادیه اروپا را لغو کرد

مجارستان قانون اتحادیه اروپا درمورد امور مهاجرت را یک‌جانبه ملغی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ پس از لغو یکی از قراردادهای مهم اتحادیه اروپا در مورد پناهجویان بوسیله دولت مجارستان، بوداپست به طور موقت هیچ پناهجوی عودت داده شده‌ای از سوی دیگر کشورهای اروپایی را نخواهد پذیرفت. مقامات دولت اعلام کردند به دلیل پر شدن ظرفیت‌های مجارستان در ارتباط با پذیرش پناهجویان این تصمیم را اتخاذ کرده‌اند.

"زولتان کواکس،" سخنگوی دولت مجارستان، در این باره گفت: این قایق دیگر ظرفیت ندارد. دولت مجارستان موظف به حفظ منافع کشور و ملت خود است.

مجارستان یکی از مقصد‌های موقت برای پناهجویان به شمار می آید. زیرا این کشور در مرز جنوبی حوزه شنگن قرار دارد و 80 درصد از پناهجویانی که به آن وارد می‌شوند در واقع مجارستان را ترک و عازم کشورهای غرب اروپا خواهند شد. دولت مجارستان گزارش داد فقط در سال جاری میلادی بیش از 60 هزار پناهجو وارد این کشور شده‌اند.
البته این تصمیم مجارستان مشکلات زیادی را برای کشورهای همسایه - به ویژه اتریش - ایجاد می‌کند. وزارت خارجه اتریش خواستار یافتن راه حلی فوری برای این مشکل شده است و سخنگوی وزارت کشور اتریش نیز ضمن اشاره به پیمان دوبلین، گفت: هر کس بخواهد همچنان در اروپای بدون مرز باقی بماند باید قوانین شنگن را رعایت کند.

مجارستان پیش از این نیز برای توقف ورود پناهجویان، مرزهای خود را با صربستان مسدود کرده بود. "اوربان،" رئیس جمهور مجارستان گفته بود دوران چند فرهنگی سپری شده است و کشورش نمی‌تواند به هر قیمت به تبعات سیاست‌های مهاجرتی اروپا تن بدهد.

اقدام اخیر مجارستان نگرانی‌های فراوانی برای اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا بوجود آورده است. این دو نهاد اروپایی خواستار توضیح هرچه سریعتر مجارستان در این ارتباط شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار