فرانسه خواستار تجديد نظر در راهبرد مهاجرتي اتحاديه اروپا شد

فرانسه امروز بازنگری در کل راهبرد مهاجرت اتحادیه اروپا را با کشورهای حاشیه جنوب دریای مدیترانه خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "مانوئل والس" وزیر کشور فرانسه، اعلام کرد « فرانسه بازنگری در کل راهبرد مهاجرت اروپا را با کشورهای جنوب دریای مدیترانه توصیه می کند و قصد دارد در عملیات امنیت و نجات در دریایی مدیترانه که بروکسل پیشنهاد کرده است، به طور کامل مشارکت کند ».

"والس" در پایان نشست وزرای امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ برای بررسی شیوه های اقدام بعد از فاجعه لامپودوسا، در جریان کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد « کل راهبرد مهاجرتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با کشورهای حاشیه جنوبی دریای مدیترانه باید مورد بازنگری واقع شود ».

وی افزود « فرانسه از پیشنهاد ایتالیا درباره ایجاد گروه ضربتی در دریای مدیترانه به منظور مبارزه با شبکه های مهاجرت غیر قانونی و اقدام به نحوی که دیگر عزیمت مهاجران غیر قانونی از سواحل کشورهای جنوب دریای مدیترانه انجام نشود، حمایت می کند ».

"سسیلیا مالمستروم"، کمیسر اتحادیه اروپا در امور داخلی، پیشنهاد کرد عملیات امنیت و نجات بزرگی در دریای مدیترانه، قبرس و اسپانیا سازماندهی شود. این عملیات اقدامات آژانس نظارت بر مرزهای اروپا موسوم به فرونتکس را تقویت خواهد کرد.

"والس" خاطر نشان کرد « فرانسه به همه مسئولیت های خود عمل خواهد کرد. لازم است چند روز صبر کنیم تا همه پیشنهادات مطرح شود ».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار