رييس جمهور در نشست خبری؛

ثمر‌دهی مذاکرات با زیاده خواه نبودن طرف مقابل ممکن است

ريیس جمهور گفت: در مسیر رونق اقتصادی قرار داریم و در مسیر سیاسی نیز در تعامل با جهان هستیم و اگر آنها زیاده خواهی نکنند این مذاکرات می تواند در زمان مشخص به ثمر بنشیند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز؛ دکتر حسن روحانی در انتهای سفر خود به آذربایجان شرقی با شرکت در نشست خبری بر جایگاه رفیع تبریز در زمینه تاریخ و فرهنگ و صنعت کشور تاکید کرد و از حمایتهای اعتباراتی دولت در این راستا خبر داد.

وی با اشاره به دیدار خود از آذربایجان شرقی گفت: سفر خوب و خاطره های خوشی از این سفر داشتم برنامه های خوبی در طول این سفر در استان برگزار شد.

رئیس جمهور با اشاره به طرح های مصوب در سفر دولت به آذربایجان شرقی گفت: یکی از این پروژه های مهم آزاد راه تبریز – بازرگان است که 65 درصد آن توسط سرمایه گذار ترکیه ای و بخشی دیگر نیز توسط دولت صورت می گیرد که تبریز را به ترکیه متصل می کند و می تواند آغازی برای سرمایه گذاریهای بزرگ باشد و زمینه ای برای اطمینان دهی به بخشهای دیگر برای سرمایه گذاری است.

رئیس جمهور بیان کرد: در زمینه سلامت تصمیم گرفته شد که 4 بیمارستان یا ساخته و یا تکمیل شود و طرح های متعددی در زمینه فعال شدن صنعت و معدن وجود دارد و از نظر اعتبارات مختلف
3 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی از تکمیل آزاد راه تبریز به شهر سهند در آینده نزدیک خبر داد و ادامه داد: 50 میلیارد تومان اعتبار برای این آزاد راه نیاز است که مصوب شد و در زمینه آبرسانی و تصفیه فاضلاب پروژه های زیادی بود که تا سال 94 و 95 به اتمام خواهد رسید و در زمینه الگوی جدید کشت و صرفه جویی کارهایی انجام خواهد شد.

دکتر روحانی تاکید کرد: در مسیر رونق اقتصادی قرار داریم و در مسیر سیاسی نیز در تعامل با جهان هستیم و اگر آنها زیاده خواهی نکنند این مذاکرات‌می تواند‌در زمان مشخص به ثمر بنشیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر حف و حراست از ساختمانهای قدیمی و میراث فرهنگی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه خانه های قدیمی زیادی در تبریز وجود دارد که باید خریداری ، تعمیر و حفظ شود و تبریز شهری معروف در جهان است که باید آثار تاریخی آن حفظ شود و مردم دنیا با مردم تبریز و سوابق مبارزاتی و سیاسی و علمی آن به دیگران منتشر شود که افتخاری برای همه ما است.

روحانی عنوان کرد: در تبریز صنایعی مانند فرش دارای اهمیت خاصی است و از دیگر صنایع معدن است که با توجه به مسائل زیست محیطی باید تغییراتی در قوانین صورت گیرد تا امکان سرمایه گذاری در معاد توسعه یابد.


انتهاي پيام/د 
 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.