تبریز؛

تجهیز 4 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سیستم های نوین آبیاری

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به محدودیت منابع آبی در کشور برافزایش بهره وری از آب تاکید کرد وافزود :در یک افق ده ساله باید حدود چهار میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری مجهز شوند.

به گزارشخبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان، حجتی دیروز در مراسم مرحله نخست طرح آبیاری تحت فشار پایاب سد تاجیار در شهرستان سراب گفت: این طرح در 360 هکتار از اراضی دیم پایاب سد تاجیار اجرا می شود که 220 هکتار از آن در مرحله اول باهزینه ای افزون بر بیست وهفت میلیارد ریال به اتمام رسیده و مرحله دوم این طرح نیز در صد وچهل هکتار با نود درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست .

وی با بیان اینکه، این طرح با مشارکت 85 درصدی دولت بصورت تسهیلات بلاعوض و پانزده درصد مشارکت بهره برداران اجرا می شود گفت: با اجرای این طرح، میزان برداشت متوسط محصول از یک تن به پنج تن افزایش می یابد .

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه در پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی سراب قابلیت اجرای سیستم های آبیاری نوین وجود دارد افزود: این سیستم تا کنون در حدود دو هزار هکتار از این اراضی اجرا شده است .

وی با اشاره به محدود نبودن اعتبارات بلاعوض و تسهیلات بانکی برای اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار گفت: همه کشاورزان می توانند برای بهره مندی از مزایای آبیاری تحت فشار و تسهیلات اعطایی دولت نسبت به اجرای این طرح ها اقدام کنند .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.