تشکيلات خودگردان خواستار ادامه کمک‌های مالي آمريکا شد

رامی حمدالله نخست وزیر دولت آشتی فلسطینی امروز چهارشنبه از دولت آمریکا خواست از کنگره این کشور بخواهد با ادامه یافتن کمک مالی به تشکیلات خودگردان موافقت کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان از رام الله، حمدالله پس از دیدار با مایکل راتنی سرکنسول آمریکا در بیت المقدس با انتشار بیانیه ای بر ضرورت ادامه یافتن کمک های مالی آمریکا تاکید کرد تا دولت آشتی فلسطینی بتواند به مسئولیت هایش برای تامین نیازهای شهروندان و رونق بخشیدن به اقتصاد ملی فلسطین و تضمین ثبات آن عمل کند.
حمدالله از دولت آمریکا خواست از بخش خصوصی فلسطینی به ویژه در غزه حمایت کند تا فرصت های شغلی جدید با اجرای پروژه هایی با سرمایه گذاری آمریکا ایجاد شود.

حمدالله سرکنسول آمریکا را از تلاش های دولت آشتی برای بازسازی غزه به ویژه در بخش مسکن و برق و یکپارچه کردن نهادهای فلسطینی آگاه کرد. وی همچنین از دولت آمریکا خواست تلاش بیشتری برای اجرای راه حل تشکیل دو کشور و پایان اشغالگری اسرائیل و تضمین تشکیل کشور فلسطینی به پایتختی شرق بیت المقدس که شامل غزه و کرانه باختری شود، انجام دهد.

نخست وزیر دولت آشتی فلسطینی همچنین در دیدار با توماس زیلبرهورن معاون وزیر همکاری اقتصادی و توسعه آلمان در رام الله بر پایبندی دولت آشتی به حمایت مالی از بازسازی غزه تاکید کرد. وی گفت کابینه او با شماری از کشورهای عربی و غیرعربی برای تامین منابع مالی بازسازی غزه در تماس است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار