با نوشتن نامه‌ای به اوباما؛

نمایندگان آمریکایی خواستار رسیدگی به وضع حقوق بشر در کشورهای عربی شدند

چهل و پنج نفر از نمایندگان آمریکا، از رئیس جمهور این کشور خواستند مقامات کشورهای عربی را برای اجرای اصلاحات درباره وضع حقوق بشر در این کشورها تحت فشار قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، چهل و پنج نفر از نمایندگان هر دو حزب در کنگره آمریکا از "باراک اوباما "رئیس جمهور این کشور خواستند مقامات شورای همکاری خلیج فارس را برای اجرای اصلاحات در باره وضع حقوق بشر کشورهایشان ، تحت فشار قرار دهد.

اوباما روز چهارشنبه با رهبران عرب در واشینگتن دیدار کرد و امروز نیز در کمپ دیوید با آنها دیدار خواهد کرد.

این گروه در نامه خود از اوباما خواستند، رهبران شورای همکاری خلیج فارس را برای پایان دادن به " محدودیت های بیش از حد در مورد اقدامات گروههای جامعه مدنی و اقلیت های مذهبی تحت فشار قرار دهد."

در این نامه همچنین از رهبران عرب خواسته شده است اصلاحاتی در این قوانین به اجرا در آورند؛ قوانینی که در مورد زنان تبعیض قائل می شوند، مشارکت زنان را در جامعه محدود می کنند یا رسیدگی به خشونت خانگی یا دیگر خشونت های مبتنی بر جنسیت افراد را دشوار می سازند.

امضاء کنندگان این نامه --که اسامی اعضای کمیته های روابط خارجی و نیروهای مسلح نیز در میان آنها به چشم می خورد-- همچنین از رئیس جمهور خواستند رهبران شورای همکاری خلیج فارس را در مورد اقدامات حقوق بشر تحت فشار قرار دهند اقداماتی که "امنیت جمعی متحدان ما را بهبود دهد."

مشخص نیست آیا اوباما امروز در کمپ دیوید این موضوعات را مطرح خواهد کرد یا خیر.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار